Mindre trycksaksköp inom tre år

Madeleine Thor, vd på IRM.

Madeleine Thor, vd på IRM.

12 procent minskning av trycksaksköp under de kommande tre åren. Det är snittet som IRM kommit fram till i en ny undersökning där de pratat med 200 marknadschefer om hur de ser på sitt kommande behöv av trycksaker.

Undersökningen går djupare in på hur marknadscheferna ser på branschen i helhet – den kommer att presenteras på Grafiska Företagens konferens Grafisk Dag den 12 maj, där Madeleine Thor, vd på IRM, kommer att gå närmare in på punkter som skillnaden mellan yngre och äldre marknadschefer.

På Grafisk Dag kommer dessutom Grafiska Företagens vd Ravindra Parasnis prata om en analys som de tagit fram i samarbete med Bisnode, som visar var i den grafiska värdekedjan lönsamheten finns.

De andra programpunkterna kan du läsa om här.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Sharp visade prov på digitala kontorslösningar

Sharp bjöd in till Inspire Expo i Edinburgh och visade många lösningar på hur företag kan utvecklas och bli smartare med kontorsteknik. Här fick återförsäljare och pressfolk se 15 nya skrivar- och bildskärmsenheter. Sharp tog även med besökarna på en resa in i framtiden med digitala möteslösningar och en demonstration av tv-sändningstekniken 8K.

Publicerat av: