Realtryck ska stärka positionen

Offsettryckeriet Realtryck, dotterbolag till Screenbolaget, har under 2015 gjort ett tapp i nettoomsättningen, men en ökning i rörelseresultatet. Nettoomsättningen som 2014 låg på 47 miljoner ligger 2015 på 45 miljoner kronor, och rörelseresultatet har gått från 4,7 miljoner till 5,3 miljoner kronor.

– Det vi investerar i i dag är främst för att stärka vår position. Realtryck installerade i slutet av januari 2016 en helt ny och toppmodern KBA 106 rapida. 6-färger med lack, led uv samt konventionell uv. Denna maskin är först ut på marknaden i Europa. Det gör att vi ligger absolut i framkant när det gäller tryck på plast och kartong, säger Patrick Nermark, vd på Realtryck.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: