ANR.BBDO ökar

PUBLICERAD: 28 juni 2016
UPPDATERAD: 28 juni

Reklambyrån ANR.BBDO visar en ökning i sin senaste årsredovisning – både i nettoomsättning och rörelseresultat. Nettoomsättningen, som låg på 32 miljoner under 2014, låg i fjol på 38 miljoner kronor. Rörelseresultatet ökade med en halv miljon från 3,2 till 3,7 miljoner kronor.

Under året har de dessutom avyttrat sitt ägande i Beckmans Designskola.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Här är bolagen som tar över V-Tab

Det ser ut att bli ett danskt och ett skånskt företag som delar på konkursade V-Tab.
FotoJet-(74)

De har vågat sätta punkt och börja med nya segment

Fyra Punkter har satsat på ett (drift)säkert kort när de investerat i en storformatsskrivare från Epson. Tryck på vinyl och storformat har blivit alltmer viktigt för mediebyrån i Värnamo som fyller 50 år i år.
FP1

Xeikon visar innovationer inom nyckelsegment

Xeikon, som är en del av Flint Group, erbjuder digitala lösningar för såväl den grafiska industrin som förpackningsbranschen. På Drupa visas de senaste innovationerna inom dessa segment.
SV kollage

Gelato lanserar arbetsflödesmjukvara

I samband med Drupa passar den norska tryck- och logistikjätten Gelato på att lansera Gelato Connect, en intuitiv mjukvara för tryckproduktion där hela arbetsflödet kan styras från en enda plattform.
348f49675a61f03a867c7a83c0c1af025a72c647-2000x1333