Nytt ordersystem till Markbladet

Tomas Hammarström tillsammans med medarbetaren Michael Süvari vid CP Bourg pur-limbindaren.

Markbladet digitaltryck är kända för sina fotoböcker till konsument, som säljs under varumärket Fotoklok. Mot alla odds har de lyckats skapa en stor svensk leverantör, i konkurrens med jättarna på kontinenten. Nu går de vidare och installerar ett eget ordersystem för sina återförsäljare – till exempel andra tryckerier. Leverantör av det systemet är Powerinit, som vi tidigare skrivit om i samband med deras leverans till Responstrycks beställningssystem för de stora varumärkesägarna.

Tomas Hammarström på Markbladet Digitaltryck kommenterar det nya systemet så här:

-Vi har ett väl fungerande system för våra egna fotoböcker till konsument men vi har flera företagskunder som vill att vi tillverkar produkter under deras eget varumärke och levererar direkt till slutkund. Powerints Prepri är en perfekt lösning för detta.

Med tanke på att Markbladet nu har kompetens och komplett maskinpark för olika fotoböcker, så är det naturligt att kollegor vill utnyttja det i förhållande till sina kunder. Markbladet har redan ett flertal kunder som ansluter sig direkt och behövde därför ett kompetent ordersystem för att hantera detta. Företagen som ansluter sig har inget eget tryckeri men har lösningar till sina slutkunder där de kan skapa och beställa produkter.

– Det kräver automatisering i hela orderprocessen, något som vi har lösningen på, säger Jens Gustafsson på Powerinit.

Det är anledningen till att Markbladet digitaltryck nu satsat på Prepri från Powerinit. Med Prepri kan Markbladet digitaltryck automatisk ta emot och hantera order och tillhörande filer från andra system. Det gör det smidigt för samarbetspartners att följa sina beställningar och tryckeriet får den automatisering som de eftersträvar. Slutkunden får orderbekräftelse och leveransbesked direkt från systemet eftersom Prepri kommunicerar med UnifaunOnline.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: