Ekologisk barnmat i lufttät plastburk

lovemade2

Lovemade är 100 procent ekologisk och kravmärkt barnmat som tillverkas i Skåne. Den förpackas som konserv i lufttäta plastburkar utan tillsatser och konserveringsmedel. Plastburkarna som används är Superlock från RPC Superfos. De är formpressade tillsammans med etiketten, så kallad in-mould labelling (IML).

Storleken och formen var viktig när det gällde valet av förpackning. Superlocks förpackning på 215 milliliter, med ett lock på 95 millimeter i diameter, gör det lättare att röra om i burken och mata barnet direkt från den. Man kan också återförsluta den med det självlåsande skruvlocket.

Barriärtät folie och ett extra mebran i locket, kombinerat med att plastburken tål upphettning, gör att Lovemades produkt kan placeras på butikshyllan tillsammans med övrig barnmat som vanligtvis är förpackade i glasburkar (som lätt går sönder när de åker i golvet). Superlock har en låg vikt vilket innebär minskade transportkostnader. Burkarna kan också återanvändas flera gånger och är staplingsbara.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: