Big Image börjar med egen folietillverkning

Foto: Cecilia Ramström.

Foto: Cecilia Ramström.

På grund av högt antal kundförfrågningar inom området utökar Big Image nu sin produktion med egen folietillverkning. Beslutet att investera grundar sig också i att få bättre kontroll på slutprodukten. De har därför valt att investera en latexskrivare med maxupplösning 1200 dpi, en laminator och skärmaskin för folie.

Företaget kommer erbjuda korttidsfolie, långtidsfolie (upp till 7 års livslängd), golvfolie, väggfolie, frostad folie, optiskt klar folie, transculent folie samt både matta och blanka laminat till samtliga av dessa produkter.

– Vi ser att flera av våra kunder efterfrågar en komplett leverantör av folie som ett komplement till övriga produkter vi levererar och då är det naturligt att vi investerar i ny utrustning för detta. Allt för att hålla en hög servicenivå och korta leveranstider på både mindre och större serier, säger vd Rickard Eskilsson.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: