Bästa året någonsin för Unitedprint

Online-tryckeriet Unitedprint, med varumärken som Print24, Easyprint och DDK Print Big, offentliggjorde sina högsta vinster någonsin under 2016. Intäkterna gjorde att företaget kunde betala av alla sina lån i förskott, med en sista betalning 31 december 2016. Det innebär att de startade 2017 som helst självfinansierade och skuldfria, med stora kapitalresurser.

– Vi är glada och så klart väldigt stolta över att ha kunnat betala av alla våra lån tidigt tack vare hårt arbete, och är nu 100 procent skuldfria. Det är en otrolig prestation och utveckling när vi reflekterar över när vi startade från grunden för 25 år sedan, det är inte ofta du ser en sån enastående vändning, säger Holm Winkler, ekonomi-, personal-, och juridisk chef.

Enligt företaget kommer de att investera de nya resurserna i sina cirka 700 anställda, för att ytterligare öka produktivitet och effektivitet, och kontinuerligt förbättra sin räckvidd och prestanda. De räknar med betydligt lägre priser och kortare leveranstider som följd, och kommer snart att påbörja en stor expansion av sin produktportfölj, både för sina kunder och för marknaden generellt.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nu höjs priserna

Efter att under ett år ha försökt att svälja prisökningarna på aluminium, så tvingas nu Kodak konstatera att det inte håller längre. Nio procent kommer priserna, med omedelbar verkan att höjas. Och det gäller inte bara i Sverige eller Europa. Prishöjningen är aviserad för hela världen.

Publicerat av: 

PDF tar hem lösning för förpackning i korta serier

Plockmatic Document Finishing (PDF) utökar sitt erbjudande genom att erbjuda en prisbillig stans, som utvecklats och byggs i en särskild Plockmatic version. Den här roterande stansen kan i en arbetsgång lägga både biglinjer och stansa. Det tar någon minut att byta verktyg och en registeravläsning gör att arken hela tiden

Publicerat av: 

Digital förpackning växer snabbt – men från mycket låg nivå

Ingenting i den grafiska branschen växer så snabbt som digitaltryckt förpackning. Det är dock från mycket låga nivåer, om vi undantar etiketter, vilka helt dominerar statistiken när du ser hur mycket förpackningsmaterial som trycks digitalt. Tittar du fem år framåt i tiden så kommer visserligen digitaltryckt kartong att öka med

Publicerat av: 

Skolan som satsar digitalt

Brobygrafiska ansöker om att dra igång nya grafiska yrkesutbildningar med digitalisering i fokus.
– Vi vill att våra studerande och vår bransch ska tillhöra morgondagens vinnare. Därför satsar vi extra mycket på de möjligheter branschen har inom digitalisering, säger verksamhetsledaren Per Branzén.

Publicerat av: