Psykologi på papper

PUBLICERAD: 31 mars 2017
UPPDATERAD: 31 mars

Arctic Paper använder psykologi från 1920-talet i din senaste kampanj för Munken Design Range.

Det är det världsberömda Rorschachtestet som i ny tappning illustrerar finpappret i den nya kampanjen. Personlighetstestet går ut på att en person får tolka en uppsättning nonfigurativa, symmetriska bläckplumpar, och personens fantasi och undermedvetna ska visas tydligt på tolkningen av bilden.

”Med bläckplumpar tryckta på papper med olika nyanser och ytstrukturer har vi utvecklat ett pappersprov som inspirerar mottagarna att tolka bilderna samtidigt som de väljer papper för deras formgivningsprojekt. Med kampanjens motto ”Är din papperspersonlighet kristallklar?” vill vi att mottagaren ska reflektera över hur valet av papper speglar sin egen personlighet som formgivare och hur detta påverkar det kreativa uttrycket”, skriver Arctic Paper.

Kampanjen är en integrerad kommunikationskampanj som omfattar tryckt material samt digitala, mobila och sociala media. Direktreklamen på 18 språk experimenterar med pappersprover. På en kampanjwebbplats online kan man göra beställningar och se en film om den kreativa processen som ligger bakom de Rorschachinspirerade mönstren.

– Munken Design Range erbjuder en komplett uppsättning finpapper för att uttrycka din kreativitet och formgivning. Allt vi gör handlar om att inspirera människor att använda finpapper i sin kommunikation. Den fängslande historien om Hermann Rorschach och den mänskliga hjärnan demonstrerar detta tänkande på ett övertygande och oväntat sätt, säger Martina Rosendahl, marknadskommunikationschef på Arctic Paper.

Läs vidare

Konica Minolta ökar flexibiliteten i efterbehandlingen

Den nya hybrida inlinestaplaren – Multi-Purpose Stacker XL – stödjer bland annat stapling av långa ark med lyft och transport av tungt papper.
MPS-XL-Plockmatic

Matilda Iverlund ny vd på Paper Province

Paper Province har rekryterat Matilda Iverlund, som närmast kommer från Billerud, som ny vd.
Matilda-Iverlundx

Antalis stärker på den baltiska marknaden

Antalis som är verksamma inom bland annat förpackning, visuell/grafisk kommunikation och kontorsvaror fortsätter att expandera internationellt. Det franska företaget förvärvar nu Pakella med bas i Litauen, en ledande aktör inom distribution av industri- och livsmedelsemballage i Lettland, Litauen och Estland.
Herve-Poncin-Chief-Executive-Officer-of-Antalis

Småländskt tryckeri flyttar och stänger kontorshandel

Solvändan förlag och tryck stänger Möre bok och kontor i Torsås och flyttar tryckeriet och förlaget. 
Möre

Senaste nytt

Mycket DTF men inte så mycket AI på FESPA

FESPA-mässan är slut för den här gången och förväntningarna inför Drupa ökar. Sign&Print pratade med Kim Harris på Vikiallo om vilka trender han såg på mässan.
Fespa

V-Tab har gått i konkurs

Tryckerikoncernen V-Tab har gått i konkurs. 150 anställda är berörda.
FotoJet-(64)

Ingen sammanslagning med PWA – SBPR kan läggas ner

Den kommunicerade sammanslagningen av profil- och promotionföreningarna SBPR och PWA är ingen sammanslagning. Rent teknisk kan SBPR läggas ner samtidigt som PWA byter namn och öppnar upp för en ny typ av medlemmar. 
Roger-Nilsson

Zünd visar automatisering med robotar

Robotarna blir allt mer avancerade och Zünds skyltlösningar erbjuder skylttillverkare betydande möjligheter till effektivitet.
zund-fespa_01