En fjärde Duplo för för Egro

Det tyska distributionsföretaget Egro i Frankfurt har installerat sin fjärde Duplo Esper Collator produktionslinje, för att plocka upp ökningen av sina automatiskt sorterade uppsättningar av oadresserad post på 100 000 sets i veckan.

Den snabba installationstiden och kapitalavkastningen tillsammans med Tysklands nuvarande styrka i den oadresserade postverksamheten, är vad som gör Egros vd Martin Jacobi säker på investeringen:

– Volymen av oadresserad reklam i Tyskland har varit konstant under de senaste åren, och efterfrågan från hushållen fortsätter att vara hög. I själva verket är de ett starkt inflytande i köpbeslut, särskilt på landsbygden där befolkningen är äldre och mer sparsamma, och har mer tid att göra köpbeslut, och butiker är längre bort från hushållen vilket kräver större planering. Annonsörer som har övergett oadresserad post i det förflutna till förmån för digitala medier, har så småningom tillbaka, efter att de sett en nedgång i sin försäljning.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: