En fjärde Duplo för för Egro

Det tyska distributionsföretaget Egro i Frankfurt har installerat sin fjärde Duplo Esper Collator produktionslinje, för att plocka upp ökningen av sina automatiskt sorterade uppsättningar av oadresserad post på 100 000 sets i veckan.

Den snabba installationstiden och kapitalavkastningen tillsammans med Tysklands nuvarande styrka i den oadresserade postverksamheten, är vad som gör Egros vd Martin Jacobi säker på investeringen:

– Volymen av oadresserad reklam i Tyskland har varit konstant under de senaste åren, och efterfrågan från hushållen fortsätter att vara hög. I själva verket är de ett starkt inflytande i köpbeslut, särskilt på landsbygden där befolkningen är äldre och mer sparsamma, och har mer tid att göra köpbeslut, och butiker är längre bort från hushållen vilket kräver större planering. Annonsörer som har övergett oadresserad post i det förflutna till förmån för digitala medier, har så småningom tillbaka, efter att de sett en nedgång i sin försäljning.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Ricoh taggar upp kampen om bläckkunderna

Ricoh har tagit fram två nya industriella bläckhuvuden, för låg eller medium viskositet. Huvudena sprutar kontinuerligt, men strålen bryts av när den inte ska printa och färgen cirkuleras. Fördelen med det systemet är att risken för igensatta huvuden blir närmast obefintlig. Det är dock också en dyr lösning. De här

Publicerat av: 

250 blogginlägg i miljöns tjänst

I dag publicerar Laurel Brunner sitt 250:de inlägg i grafiska miljöfrågor. Det är framför allt genom arbetet med standardisering som skillnad kan göras, konstaterar hon och tittar tillbaka. Wow. Hard to get the noggin around the fact that this is the 250th Verdigris environmental blog we’ve written. Over the last

Publicerat av: