Agfa Graphics lanserar ny storformatare

ISA, International Sign Expo, tar plats i Las Vegas 20–22 april. På plats kommer Agfa Graphics att lansera en ny sublimeringsprinter: Avinci DX3200. Printern, som trycker på 3,2 meter breda textilier, återger en upplösning på 1440 x 540 dpi, och har olika kvalitetsinställningar. Beroende på applikation kan Avincin komma upp i en hastighet på 173 kvadratmeter i timmen.

– De som först testade Avinci DX3200 blev imponerade av dess hastighet och tryckkvalitet. Maskinen kör i sex färger (CMYK plus light cyan och light magenta), och har en droppstorlek på 14 pl. Det garanterar en levande färgskala, enastående nyansrendering och fin detaljåtergivning. Utöver dess toppmoderna bildprestanda drar Avinci DX3200 också till sig uppmärksamhet med sitt fördelaktiga pris och dess produktivitetsposition, säger Reinhilde Alaert, produktchef på Agfa Graphics.

Maskinen har ett transportsystem specifikt för textil, vilket ska göra att upprullningen av den tryckta produkten är optimal. Den klarar ett brett utbud av polyesterbaserade applikationer, och har smarta algoritmer som ger till låg bläckanvändning.

Avincin kommer med Agfa Graphics Asanti, som automatiserar alla förberedelser, all produktion och all efterbehandling av soft signage-produkterna. Agfa uppdaterade nyligen Asanti, vilket vi skrev om här.

– Soft signage är i stor utsträckning uppskattat på marknaden. Tryckta textilier uppfattas annorlunda och vi älskar hur de ser ut. Dessutom finns det flera fördelar med textilsubstrat: de är lätta, klarar veck och vikning, och kan enkelt återanvändas. Avinci DX3200 är perfekt för detta, och är ett toppenkomplement till Agfa Graphics portfölj, säger Reinhilde Alaert.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafkom anordnar säljkurs

Nätverket Grafkom arrangerar i höst en tvådagars utbildning i att sälja. Dagarna ligger förskjutna så att du ska hinna tillämpa din kunskap innan andra kurstillfället.

– Lyft försäljningen till nästa nivå, säger Ulf Sunnberg från Grafkom. Det här är en unikt anpassad kurs för alla som jobbar med försäljning och har kundkontakter inom den grafiska kommunikationsbranschen.

Publicerat av: