Lasertryck erbjuder webbshop för konkurrenter

Anders Grönborg och Esben Mols Kabell äger tryckeriet Lasertryck.se. Foto: PR.

Nyligen gjorde tryckeriet Lasertryck om sin hemsida och webbshop från grunden, och i och med detta går de ut och erbjuder den här nya e-handelsplattformen till sina kollegor och konkurrenter.

– Vi vill säga till andra tryckerier: Varför inte strunta i att använda en massa pengar och tid på att själva utveckla en webbsida och webbshop? Med vårt white label-koncept får ni bekvämt den senaste tekniken och en väl genomtestad webbshop till ert företag. Vi kompletterar er med att ta de order ni själva för tillfället inte klarar av. Ni kan därigenom ge era kunder en bättre service och samt öka er totalförsäljning, säger direktör Anders Grönborg på Lasertryck.se.

Samarbetesförslaget från Lasertryck går ut på att företag kan tillpassa en ny webshop efter sina önskningar när det gäller design och företagsprofil. De kundorder som företaget själva inte har kapacitet att klara av, går automatiskt vidare till Lasertryck.se, som utför ordern utan att slutkunden ser vilket företag som gjort jobbet. Anders Grönborg förväntar att kunna ingå mellan 50 till 60 samarbetsavtal under år 2017, och ett flertal tryckerier och reklambyråer har redan visat intresse, enligt honom.

– Marknaden skriker efter totalleverantörer. Det är trist för kunderna att behöva handla hos två eller flera leverantörer. Jag tror kanske speciellt att de nischinriktade tryckerierna, som är duktiga på smala områden, kan ha nytta av våra kompletterande produkter. I tillägg är det väl så att mycket få tryckerier i dag har en riktigt bra e-handelslösning. Det är dyrt att få till, avslutar Anders Grönborg.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

En kommentar till “Lasertryck erbjuder webbshop för konkurrenter”
  1. Daniel Eriksson skriver:

    I tillägg kanske man ska notera att ju fler tryckerier som använder Lasertrycks white label-lösning så stiger lasertrycks egna webbshop i sökmotorerna (serpen). Detta genom att dom länkar till sig själva i sin white label-lösning och därmed får mer relevanta inkommande länkar. Dvs det tryckeri som även köper annonsplatser gör per automatik att Lasertryck tar bättre positioner i serpen. Genialt från Lasertrycks sida men kanske mindre smart av alla andra tryckerier?!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: