Förpackar vin och bukett i ett

Vinflaskan blir uppochnervänd en blombukett – i tryck.

Blommor och vin i ett. Vinet Villa Garros Sauvignon kommer insvept i ett blomstrande papper som blir till en blombukett om man håller flaskan upp och ned. Åtta45 står för trycket.

Villa Garros Sauvignon är ett vitt vin från från Bordeaux framtaget av The Wineagency. Kort och gott marknadsförs det som en bukett och flaska i ett. Det handlar om en vinflaska insvept i ett papper med färgglatt blommönster. Vinet kommer i en upplaga av 6000 buteljer. Designen och produktionen står Happify Communication för. Blomtrycket sker på papperet PakoPharm crystal white 50 gram av tryckeriet Åtta45. Formatomfånget är 315 gånger 492 med fyrfärgstryck på ena sidan av papperet.

– Både vin och blommor är populära presenter att ha med när man går bort. Vi ville skapa en kombination av båda – en bra ekologisk sauvignon blanc från Bordeaux insvept i ett blomstrande papper som blir till en blombukett om man håller flaskan upp och ned. I april letar vi alla efter vårtecken och då passar färgglada blommor och vitt vin till våren och sommarens lättare maträtter perfekt, säger Ann Burgaz, vd på The Wineagency.

Hur gick era tankar om designen?

– Vi funderar mycket på hur vi ska få våra produkter att sticka ut på hyllan och bevakar därför trender inom olika områden. 2017 ser vi blommönster överallt i mode och inredning och då kom idén – en flaska klädd i papper med färgglatt blomstertryck. Vänder man flaskan upp och ned och håller i flaskhalsen har man plötsligt en lite ovanlig blombukett i sin hand. Allt i ett – vin och bukett, säger Ann Burgaz och tillägger att under våren och sommaren dricker många gärna lättare vita viner och att deras produkt är en perfekt gå-bort-present. Villa Garros Sauvignon beskrivs som ett aromatiskt vin med inslag av citrus, gröna äpplen, svartvinbärsblad och krusbär.

– Vinet både doftar och smakar som en hel trädgård, och därför passar det extra bra med ett presentpapper i form av en blomsterskrud.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Grafkom anordnar säljkurs

Nätverket Grafkom arrangerar i höst en tvådagars utbildning i att sälja. Dagarna ligger förskjutna så att du ska hinna tillämpa din kunskap innan andra kurstillfället.

– Lyft försäljningen till nästa nivå, säger Ulf Sunnberg från Grafkom. Det här är en unikt anpassad kurs för alla som jobbar med försäljning och har kundkontakter inom den grafiska kommunikationsbranschen.

Publicerat av: