Förpackar vin och bukett i ett

Vinflaskan blir uppochnervänd en blombukett – i tryck.

Blommor och vin i ett. Vinet Villa Garros Sauvignon kommer insvept i ett blomstrande papper som blir till en blombukett om man håller flaskan upp och ned. Åtta45 står för trycket.

Villa Garros Sauvignon är ett vitt vin från från Bordeaux framtaget av The Wineagency. Kort och gott marknadsförs det som en bukett och flaska i ett. Det handlar om en vinflaska insvept i ett papper med färgglatt blommönster. Vinet kommer i en upplaga av 6000 buteljer. Designen och produktionen står Happify Communication för. Blomtrycket sker på papperet PakoPharm crystal white 50 gram av tryckeriet Åtta45. Formatomfånget är 315 gånger 492 med fyrfärgstryck på ena sidan av papperet.

– Både vin och blommor är populära presenter att ha med när man går bort. Vi ville skapa en kombination av båda – en bra ekologisk sauvignon blanc från Bordeaux insvept i ett blomstrande papper som blir till en blombukett om man håller flaskan upp och ned. I april letar vi alla efter vårtecken och då passar färgglada blommor och vitt vin till våren och sommarens lättare maträtter perfekt, säger Ann Burgaz, vd på The Wineagency.

Hur gick era tankar om designen?

– Vi funderar mycket på hur vi ska få våra produkter att sticka ut på hyllan och bevakar därför trender inom olika områden. 2017 ser vi blommönster överallt i mode och inredning och då kom idén – en flaska klädd i papper med färgglatt blomstertryck. Vänder man flaskan upp och ned och håller i flaskhalsen har man plötsligt en lite ovanlig blombukett i sin hand. Allt i ett – vin och bukett, säger Ann Burgaz och tillägger att under våren och sommaren dricker många gärna lättare vita viner och att deras produkt är en perfekt gå-bort-present. Villa Garros Sauvignon beskrivs som ett aromatiskt vin med inslag av citrus, gröna äpplen, svartvinbärsblad och krusbär.

– Vinet både doftar och smakar som en hel trädgård, och därför passar det extra bra med ett presentpapper i form av en blomsterskrud.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: