Roland DG visar bredd på FESPA

Roland DG vecklar ut det mesta i sin portfölj under FESPA-mässan i Hamburg. De tar även fasta på att visa hur deras teknik bäst kan förvaltas i kundernas verksamheter.

Gillian Montanaro, chef för Roland DG:s marknadsföring i Europa, Mellanöstern och Afrika.

Digitala storformatsskrivare, skärare, integrerade utskriftsenheter, sublimeringslösningar och UV-flatbäddsskrivare med Roland DG:s UV- och LED-teknik. Roland DG satsar på bredd i sin monter på årets Fespa-mässa i Hamburg. Gillian Montanaro, chef för Roland DG:s marknadsföring i Europa, Mellanöstern och Afrika säger att fokus ligger på att kunna erbjuda kompletta lösningar genom hela kedjan. Förutom att köpare får tillgång till Roland DG:s teknik så tillhandahålls integrerad kvalité såsom hårdvara, mjukvara, bläck, utbildning, service och support.
– På FESPA kommer vi att visa hur användarna bäst kan integrera vår teknik i sin verksamhet och dra full nytta av det omfattande paket vi erbjuder, säger Gillian Montanaro.
För att locka besökare till montern utlyser de även en tävling där vinnaren kammar hem folieskäraren CAMM-1 GR-640 som lanserades i mars. Den har hastigheten 1,485 millimeter per sekund med ett skärtryck på 600 gram.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: