Kodak drar tillbaka försäljning

Jeff Clarke, vd på Kodak, ser positivt på 2017.

Kodak har fortfarande tron kvar på sina snabba Prospor-huvuden. De väljer nu att häva den tilltänkta försäljningen av affärsområdet.

Eastman Kodak Company väljer att behålla sitt affärsområde med snabba inkjet-huvuden som går under namnet Prosper. Det strategiska beslutet att dra tillbaka försäljningen togs efter att en djup analys gjorts på affärsområde, och efter flertalet positiva diskussioner med potentiella köpare. Prosper gick bra under 2016 med en 40 procent ökad försäljning över det totala året, enligt Kodaks vd Jeff Clarke som säger att det rör sig om ett pragmatiskt beslut taget till följd av förbättringarna som nu gjorts på affärsområdet. De kundförfrågningar som kommit in har också spelat roll. Och vibbarna för 2017 känns positiva. Kodak ska fortsätta investera i sitt Ultrastream-program och har skrivit avsiktsförklaringar med samarbetspartners om att skapa applikationer för att driva på efterfrågan på tekniken.

– Vi förväntar oss att vår division Enterprise Inkjet Systems ska gå med vinst i år, inklusive  investeringen på nästa generations Ultrastream.

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: