Esko tog hem priser

Från vänster: Stuart Fox, (Director Business Development & Go To Market på Esko), Bruno Vermeulen (EMEA Marketing Director på Esko), Michael Seidl (Managing Director på Print & Publishing Media Group)

Två av Eskos lösningar för applikationer kammade hem EDP-priser.

EDP-föreningen, European Digital Press Association, syftar till att bättre hjälpa tekniker att hitta rätt lösningar för sina applikationer. Under Fespa delade de ut ett prisregn över de företag som lyckats ta fram sådana. Två Esko-lösningar var med bland 31 vinnare utvalda bland över 150 bidrag. Eskos ArtiosCAD  är en nätbutik och ett omfattande online-bibliotek med testade mallar som använder grundläggande parametrar. Där erbjuds ett brett urval av mönster som kräver att just storlek justeras för bli produktionsklar. Detta tar bort både tid och potentiella fel i konstruktionsprocessen.

Esko Automated Quality Assurance är Eskos lösning av automatiserade kvalitetsstyrningsverktyg som utvecklats av Esko och branschpartners som GlobalVision. Det är en uppsättning funktioner som automatiskt inspekterar och jämför filer. Genom att fånga och markera problem med stavning, text, streckkoder, punktskrift, färger och mer förpackningsspecifika föremål i prepress-arbetsflödet så förbättras kvaliteten på kvalitetskontrollen.

 

Tags: , , ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Sharp visade prov på digitala kontorslösningar

Sharp bjöd in till Inspire Expo i Edinburgh och visade många lösningar på hur företag kan utvecklas och bli smartare med kontorsteknik. Här fick återförsäljare och pressfolk se 15 nya skrivar- och bildskärmsenheter. Sharp tog även med besökarna på en resa in i framtiden med digitala möteslösningar och en demonstration av tv-sändningstekniken 8K.

Publicerat av: