torsdag 26. april – vecka 17
Glada miner råder på Berghs när de återigen fått kvitto på att de kan titulera sig Årets skola.
Berghs school of communication har gjort det igen. För fjärde året i rad har de blivit utnämnda till Årets skola. Det handlar om tävlingen AKQA Future Lions i Cannes där Berghs hyllas för sin genomgående höga kvalitet och innovationer på skolan.
Cannes Lions är världens största reklamfestival. Och i AKQA:s Future Lions tävlar studenter från världens ledande kommunikationsskolor mot varandra i moment som går ut på att skapa en innovativ kommunikationslösning genom ny teknik och nya idéer. Totalt tävlar drygt 2100 studenter från över 400 skolor i 64 länder. Berghs hade flest studentgrupper bland tävlingens finalplatser. Därmed bedömdes Berghs hålla högst kvalitet och innovationshöjd i jämförelse med alla skolor som deltog. Nu kan de återigen titulera sig “School of the year”.
– En dag som denna påminns jag om effekten av det ständiga utvecklingsarbetet som Berghs gör, men framförallt blir vi oerhört stolta över våra studenter, som levererar idéer och innovationer i världsklass år efter år, säger vd:n Camilla Wallander på Berghs.
Det är nu sjätte vinsten för Berghs sedan tävlingen arrangerades första gången 2005.
Fotnot: Här kan man kika på Berghs olika tävlingsbidrag.
Ladda upp inför nästa Sign, Print & Pack i Finland med att se filmen med höjdpunkter från årets mässa som hölls i Messukeskus, Helsingfors, 14-15 mars. Nästa mässa i Finland hålls 2020.
Antalis är inte kända för vd-byten, men nu är det dags. Efter lång och trogen tjänst lämnar Lars Löfgren över till den internationellt erfarne logistikchefen Håkan Askenberger, 51 år. Redan i första intervjun är han tydlig med att strategin ligger fast.
Ett valår innebär affärer för Tre Well som utvecklar produkter till kommunernas vallokaler. Nu hoppas de även stort på att exportföretag ser värdet av deras lättviktsbobiner i papper.
– Specialmått och känsliga produkter med höga värden kännetecknar oss, säger Tre Wells ägare Kathryn Arnborg.
Publicerat av:Branschföreningen för alla specialtryckare, Fespa Sweden, höll vernissage och prisutdelning i sin årliga affischtävling Screen. En tävling som syftar till att ge studenter från ledande design- och konstskolor ökad insikt om affischkonsten och screentryckets kvaliteter. Tio vinnare utsågs under temat Fejk.
Publicerat av: