Nytt kundfokus i Europa

Charles Lissenburg ska leda arbetet med Konica Minoltas affärsområde Professional print i Europa.

Konica Minolta lägger in en högre växel i Europa och lanserar ett affärsområde med fokus på att leverera produkter och lösningar till kunder inom civiltryck och industriellt tryck.

Konica Minolta satsar på att bli ännu mer kundorienterade och lägger ett större fokus på marknadsföring, mjukvara och crossmedia-tjänster för att möjliggöra vind i seglen för nya trycksaksapplikationer. De ser en växande betydelse av civiltryck och industriellt tryck – vilket ligger till grund för företagets nya affärsområde Professional print. Charles Lissenburg, som har en bakgrund på bland annat Efi, och senast Nuance Communications, blir ny General manager. I den rollen blir fokus på att tillhandahålla produkter och lösningar som i slutändan ska leda till effektiviseringar och värdeförbättringar för tryckkunderna.

– Affärsområdet Professional Print har som målsättning att expandera inom den digitala trycksektorn. Och det genom att dra nytta av de tekniker som finns för att möta kraven på trycksaksbredd, små volymer med variabel produktion och korta ledtider, och genom att erbjuda lösningar för att förbättra effektiviteten i tryckproduktionen, säger han i ett pressmeddelande.

De senaste åren har Konica Minolta flyttat fram positionerna inom industriellt tryck. Bland annat med lanseringen av UV-bläckstråleskrivaren Acccurio Jet KM-1 och etikettskrivaren bizhub press C71cf. De ska även fortsätta utvecklingen inom förpackningstrycket.

 

 

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Nu höjs priserna

Efter att under ett år ha försökt att svälja prisökningarna på aluminium, så tvingas nu Kodak konstatera att det inte håller längre. Nio procent kommer priserna, med omedelbar verkan att höjas. Och det gäller inte bara i Sverige eller Europa. Prishöjningen är aviserad för hela världen.

Publicerat av: 

PDF tar hem lösning för förpackning i korta serier

Plockmatic Document Finishing (PDF) utökar sitt erbjudande genom att erbjuda en prisbillig stans, som utvecklats och byggs i en särskild Plockmatic version. Den här roterande stansen kan i en arbetsgång lägga både biglinjer och stansa. Det tar någon minut att byta verktyg och en registeravläsning gör att arken hela tiden

Publicerat av: 

Digital förpackning växer snabbt – men från mycket låg nivå

Ingenting i den grafiska branschen växer så snabbt som digitaltryckt förpackning. Det är dock från mycket låga nivåer, om vi undantar etiketter, vilka helt dominerar statistiken när du ser hur mycket förpackningsmaterial som trycks digitalt. Tittar du fem år framåt i tiden så kommer visserligen digitaltryckt kartong att öka med

Publicerat av: 

Skolan som satsar digitalt

Brobygrafiska ansöker om att dra igång nya grafiska yrkesutbildningar med digitalisering i fokus.
– Vi vill att våra studerande och vår bransch ska tillhöra morgondagens vinnare. Därför satsar vi extra mycket på de möjligheter branschen har inom digitalisering, säger verksamhetsledaren Per Branzén.

Publicerat av: