Tar klivet in i Kina

Klaus Olsen, vd på GKS International hoppas på fortsatt expansion i Kina.

GKS International tar steget in på den kinesiska flexomarknaden efter att ha tecknat kontrakt med två stora tryckerier inom flexibla förpackningar.

GKS International är specialiserade på prepress-utrustning för offset och flexotryck. I över 25 år har de varit en tjänsteleverantör av serviceutrustning till den grafiska industrin i Danmark och södra Sverige. Företaget hanterar även serviceavtal och avtal för stora OEM-kunder, även i Europa och Nordamerika. Nu blir de alltså även en spelare på den kinesiska marknaden. Klaus Olsen, vd för GKS International:

– Med ett undertecknat servicekontrakt för två stora tryckerier inom flexibla förpackningar har vi tagit vårt första steg in på den kinesiska flexomarknaden och vi förväntar oss att expandera vår verksamhet ännu mer i denna region.

GKS International är dotterbolag till Glunz & Jensen – global leverantör inom prepress-industrin.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: