Zanders höjer priserna

Zanders prishöjningar började gälla 1 augusti.

Stegrande råvarupriser gör att Zanders, tysk tillverkare av specialpapper och kartong, höjer priserna.

Tyska Zanders, tillverkare av specialpapper och kartong för etiketter, förpackningar och grafiska applikationer aviserar, beroende på produkten, en prisökning på 4-6 procent. De nya priserna började gälla från och med 1 augusti 2017. Anledningen till de höjda priserna är för att kompensera för de höga prisökningarna på råvaror, särkilt från företagen inom de kemiska segmentet.

–Som ett företag fortsätter vi att granska vår verksamhet för att hitta kostnadsbesparande åtgärder för att minska effekterna av prisökningen, säger försäljningschef Jakob Jonsson på Zanders.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: