Värdefull mässa för svenskt företag

 

Håkan Sundqvist, vd på Grafotronic är nöjd med besökarantalet i montern på Labelexpo-mässan i Bryssel.

Grafotronic specialiserade på digital efterbehandling är rutinerade utställare på Labelexpo. För sjätte gången i ordningen finns de på plats med en monter.

Svenska Grafotronic levererar olika maskinlösningar för digital efterbehandling till företag inom etikettbranschen. Förs sjätte året är de på plats med en monter på Labelexpo i Bryssel.

– Det är den bästa mässan för oss. Vi håller bara på med etiketter och då är det här bästa mässan i världen, säger Håkan Sundqvist vd på Grafotronic.

Han berättar att deras senaste produkt är en rotativ stansmaskin som kör upp till 160 meter i minuten.

– Med den är vi är snabbast på mässan på digital finishing, försäkrar Håkan och tillägger att det har varit ett stort besökarantal och många nyfikna konkurrenter på besök i montern.

Grafotronics nya rotativa stansmaskin kör upp till 160 meter i minuten.

I montern visar de även en ny laserskärare, Grafotronic DCL, som skär ut upp till 100 meter per minut.

– Alla maskiner är en ny generation gentemot förra mässan. Det känns jättespännande för oss.

Omkring två tredjedelar av företagets marknadsbudget läggs på Labelexpo-mässan. Håkan Sundqvist säger att mässan alltid varit en bra investering. Så även i år. Många intressenter och flera maskiner har sålts redan efter mässans andra dag.

– Vi säljer mest till Europa.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: