Bjöd in till nära samarbeten

Victor Bildsten, digital försäljningschef och Lina Thorsson, marknadsansvarig, gladdes åt besökarantalet på Marabus Öppet hus-dag.

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Ett hundratal besökare kom och gick under dagen. Evenemangets slogan ”Innan du väljer färg, välj en färgstark partner” pekar på just det företaget vill förmedla – att erbjuda en helhetslösning till kunden.
– Det är det vi jobbar mot. Vi är väldigt starka inom screen-och tampongtryck och sedan ca 8 år tillbaka har vi lagt till ett digitalt sortiment där vi hela tiden växer och blir starkare. Vi vill kunna erbjuda helheten och på lång sikt vill vi bli en stark partner för att kunna hjälpa kunden att göra bättre resultat.

I Marabus demorum fanns flera maskiner från bland annat Roland DG, och EFI uppradade. Många besökare tog chansen att titta närmare på EFI VUTEk LX3 Pro, utrustad med UV-LED-teknik. En annan nyhet var EFI Pro 16h som är en vidareutvecklad maskinmodell i mellanregistret som fått upp sin hastighet med 40 procent.
– Den passar bra för de som påbörjar sin skylt- och utomhusproduktion. Här har du möjlighet till stor variation av applikationer, från väldigt fina fotografiska bilder med detaljer till större produktioner, rulle-till-rulle, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Många tog chansen att bygga på sig kunskap om maskinerna i Marabus demorum.

Besökarna under dagen fick även lyssna till föredrag av Sam Nicholson, mjukvaruspecialist på EFI, och Holly Steedman, Marabus produktchef centralt inom digital UV-färg. Hon berättade dels om företagets produktnyheter inom digital uv-färg, dels om företagets kampanj Switch it! som är på väg att appliceras även i Skandinavien. En kampanj som trycker på att upplysa marknaden om att ha en färgleverantör som ligger väldigt nära produktionen istället för att ha flera mellanhänder.

– Det betyder mycket för hela företaget att vi får hit våra kunder och att de får se vilka vi är och vad som finns på insidan av Marabu och inte bara vår front med säljare och tekniker som träffar kunder dagligen, säger Lina Thorsson, marknadsansvarig på Marabu.
Victor Bildsten säger att framöver kommer fortsatt kommer utveckla den digitala tekniken och produktportföljen för att hitta så bra lösningar som möjligt för kunden.
– Fortsatt är det screen- och tampongtryck som är vårt största ben som vi absolut vårdar. Styrkan med screen-och tampongtryck är att de är mycket flexibla och tryck kan appliceras på mycket svåra ytor med vidhäftning. Där har den digitala tekniken fortfarande en del lära och det är något som vi hela tiden utvecklar.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: