Kulturreklam affischerar exklusivt

Kulturreklam breddar sin portfölj med marknadsföring i offentlig miljö som är öronmärkt för kultur, idrott, välgörenhet och aktiviteter riktade mot barn.

Kulturreklam får ensamrätt att marknadsföra kultur, event och idrott med evenemangstavlor och affischer i Stockholm.

Kulturreklam tar hand om – efter att de har mottagit original – affischtryck i fyrfärg, skärning samt uppsättning. De ansvarar även för att ta ner och skicka affischer till återvinningen efter affischeringsperiodens slut. Kulturreklam skriver i ett pressmeddelande att de nu får ensamrätt på att pryda Stockholm med evenemangsbaners och affischer. Det gäller affischer i olika storlekar på lyktstolpar utmed vältrafikerade gatu- och bilstråk samt infartsleder i Stockholms innerstad.

Carl Jurell, vd på Kulturreklam:
– Breddningen av tjänsteportföljen ligger helt i linje med vår målsättning att bli den naturliga marknadsföringspartnern för alla aktörer inom vårt segment som önskar synlighet och närvaro i det offentliga rummet, säger han.

Marknadsföringen sker bland annat med dubbelsidiga kulturtavlor i affischformat på lyktstolpar längs populära gång- och bilstråk.

– Genom ensamrätt på de främsta utomhusytorna riktade mot vår målgrupp så kan vi skräddarsy kampanjer som passar alla evenemangsproducenter, stora som små.

Denna typ av affischering har länge funnits i bland annat Berlin, Amsterdam och Bryssel. Sedan 2012 finns den Stockholm. Marknadsföringen är öronmärkt för kultur, idrott, välgörenhet samt aktiviteter riktade mot barn. Det hela möjliggörs i samarbete med bland andra Ellevio, Stockholms stad, Trafikverket, Jernhusen, Stockholm Parkering och Kulturdirekt.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *