Stort intresse för Ikeas etikettutmaning

Ikeas utmaning “Open Innovation Challenges” har efter mer än halva tiden redan genererat en hel del intressanta idéer om smarta etiketter.

– Det har varit ett stort intresse, säger Ikeas Johan Edvardsson.

I december förra året utmanade IKEA olika företag och innovatörer att dela med sig av sina bästa idéer och förslag gällande elektroniska etiketter. Något som Pack Sweden tidigare berättat om. Enligt möbeljätten har utmaningen hittills genererat en hel del intressanta förslag.

– Det har varit ett stort intresse och vi är tacksamma för den fantastiska respons vi har fått. Så här långt är det väldigt blandade nationaliteter som har skickat in bidrag, men bland dessa finns även svenska och nordiska bidrag, säger Johan Edvardsson, strategic dynamic marking program manager för Ikea i Sverige. 

Utmaningen avslutas den 31 mars och följs av att förslagen analyseras tekniskt av en extern partner. Därefter påbörjas en intern urvalsprocess där IKEA väljer ut de lösningar som kommer tas vidare till nästa steg. Vad som sker sedan kommer att bestämmas utifrån bidragets inviduella förutsättningar.

– De är intressanta av olika anledningar, men ett bra skäl är när bidraget kombinerar en än bättre kundupplevelse med smartare sätt att jobba. Utmaningen är öppen till 31 mars, så än finns möjligheten att vara med, säger Johan Edvardsson.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Mässan bjuder in till besöksupplevelser

Fler än 700 utställare är på plats under årets Fespamässa som pågår 15-18 maj i Berlin. Mässan är det ledande eventet inom utskrifter i storformat och täcker in senaste innovationerna inom utrustning, programvaror, bläck, media, screen- och digitalt storformatstryck, textiltryck och skylttillverkning.

Publicerat av: