Ny rapport: Digital reklam irriterar

PUBLICERAD: 16 april 2018
UPPDATERAD: 16 april

 

 

En övervägande del i rapporten “Two sides: Print and paper in a digital world” anser att digital reklam är irriterande. Adblocker är en av metoderna som konsumenterna använder för att hålla reklamen borta på olika sajter.

En undersökning från 2017 visar bland annat att konsumenter uppskattar och litar på det tryckta mediet.

I en omfattande studie som genomfördes i fjol fick över 10 000 konsumenter från tio länder förklara hur de förhåller sig till att ta emot information via tryck eller digitala kanaler. Undersökningen visar bland annat att konsumenter litar på och uppskattar det tryckta mediet. Konsumenterna tror också att läsaren får en djupare förståelse av information som skrivs ut.

Den globala rapporten heter ”Two sides: Print and paper in a digital world”. I studien framgår bland annat att 72 procent helst läser fysiska böcker och magasin. 52 procent föredrar att läsa tryckta nyhetstidningar. Många litar inte på onlineannonser då en hel del använder speciella filter för att förbjuda annonsering medan de surfar på webben. Samtidigt svarar de att chansen att de svarar på en annons är större om de ser den på ett tryckt medium som i en tidning eller i ett magasin. Reklam i brevlådan lockar också mer uppmärksamhet från mottagarna än att ta del av reklam via sin inbox på mejlen.

Senaste nytt

Canon skrotar franchisemodellen – "Förändring är nödvändigt"

Canon Svenska signalerar stora förändringar:
✔️Franschisemodellen avvecklas ✔️Ny partnerstruktur ✔️Fokus på tillväxt

Christer Byfors -43
Canon skrotar franchisemodellen – ”Förändring är nödvändigt”

Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Torsdagen den 13 november kl. 09.00 (CET) arrangerar Xeikon ett kostnadsfritt webbinarium på engelska med titeln "Why is toner technology here to stay for label and packaging printing". Webbinariet arrangeras i samarbete med vår systertidning Packnews.

Frank-Jacobs-900x600-1
Webbinarium: Därför är toner­teknologi här för att stanna

Två nya delmässor får premiär på Fespa i Barcelona

I maj nästa år hålls Fespa. Mässan har temat ”The place for experts” som ska betona Fespa som global mötesplats för expertis, affärsutveckling inom tryck och visuell kommunikation. I veckan presenterades två nya delmässor som kommer lanseras i Barcelona.

FotoJet---2025-11-05T132301.202
Två nya delmässor får premiär på Fespa i Barcelona

Kongsberg lanserar lösning för mer automatisk skärning

Kongsberg tillkännager semiautomatisk "Smart Material Handler" som förlänger det befintliga skärbordet.

KongsbergPCS_SmartMaterialHandler-scaled
Kongsberg lanserar lösning för mer automatisk skärning

Läs vidare

Gallus Five definierar hybridpressar på ett nytt sätt

Det var i allra högsta grad fullsatt i Heidelberg/Gallus monter på Labelexpo när de presenterade nyheterna, Gallus Five och Gallus Alpha.

Gallus-CEO
Gallus Five definierar hybridpressar på ett nytt sätt

Durst: Vi går mot "Black factory"-produktion utan personal

På Labelexpo i Barcelona introducerade Durst två nya maskiner som bygger på den nya G3-plattformen. Sign&Print tog reda på lite mer om den.

durst-1x
Durst: Vi går mot ”Black factory”-produktion utan personal

Konica Minolta visade prototyp på ny etikettpress

Konica Minoltas maskinserie AccurioLabel passade på att fira 10 år på Labelexpo Europe nyligen.

konica-prototypx
Konica Minolta visade prototyp på ny etikettpress

Två nya etikettpressar med olika teknik från Xeikon

Ursprungligen utvecklade Xeikon sin torrtonerteknologi med namnet Titon för användning vid tryck på pappersbaserade, flexibla förpackningar. På Labelexpo visade man nästa steg där tonern kan användas i normal produktion av etiketter. Sign&Print träffade Per Larsson, nordisk försäljningschef, i montern i Barcelona.

per-xeikon
Två nya etikettpressar med olika teknik från Xeikon