Fespa se nu fram mot att få in bidrag till tävlingen Fespa Awards. Man har gjort om tävlingen en del, bland annat kommer man att ha priser som består av pengar. Besökarna på Fespa 2010 i München kommer också att få vara med och rösta fram pristagare i ”People’s Choice Award”, en röstning som lanserades på Fespa Digital.
Bidragen kommer att visas i mässans huvudentré, så att besökarna kan studera dem direkt när de kommer in och även hämta ett röstningsformulär.
Tävlingen är indelad i 22 kategorier, varav 16 är screentryckta produkter, där fyra textilkategorier och fyra industrikategorier ingår. De övriga sex omfattar digitalt producerade bidrag.
– Vi har ändrat kategorierna så att de speglar förändringarna på marknaden, med mer digitalproduktion och även mera specialeffekter, säger Fespa’s Nigel Steffens.
Samtliga kategorier är öppna för såväl medlemmar i Fespas nationella föreningar, som för individuella Fespa-medlemmar. Utöver dessa är industrikategorierna öppna för industriella inplant-tryckerier.
Deltagarformulär kan beställas på fespa2010.com och bidragen ska vara inlämnade senast den 19 maj 2010.