Fespa har publicerat ett sammandrag av vad man kom fram till under det stora mötet i Miami, Fespa Global Summit.
Rapporten har skrivits av Fespas sälj- och marknadsdirektör Marcus Timson med stöd av konsultföretaget Infotrends vd Tim Greene, konsulten Sophie Matthews-Paul samt Denise Gustavson, redaktör för tidningen Wide Format Imaging.
Innehållet har tagits från presentationer och paneldiskussioner samt från arbetsgrupper som engagerat mer än 100 delegater på mötet.
– För första gången samlade vi innovativa tryckentreprenörer från flera världsdelar, så att de kunde dela idéer, utmaningar och visioner med varandra, säger Marcus Timson. Det var ett stimulerande och tankeväckande möte, och vi kände att de kollegor som inte kunde vara närvarande kunde ha nytta av att ta del av ett sammandrag av alla tankar och iakttagelser.
Under rubrikerna ”Change”, ”Leadership” och ”Innovation”, visar rapporten fram några av de idéer, överenskommelser, modeller och åtgärder som bedöms vara nödvändiga för framtidens framgångsrika, innovativa och tryckorienterade affärsverksamheter. Det 11-sidiga sammandraget finns för nedladdning från Fespas webbplats eller från Fespas Wide Network, för de som är registrerade där.