Nya ägare till Justnu-koncernen

PUBLICERAD: 8 september 2010
UPPDATERAD: 14 november
Jan Veres blir ny vd för Justnu-kedjan.
Jan Veres blir ny vd för Justnu-kedjan.

Bröderna Jan och Peter Veres förvärvar genom familjeföretaget Serev Invest samtliga aktier i Justnu och tillträder som nya ägare från och med 1 oktober.

Ny vd för Justnu blir Jan Veres. Han har 15 års erfarenhet på ledande befattningar inom den grafiska branschen, närmast som tryckeri- och marknadschef på WM Tryck i Alingsås.

– Den grafiska branschen förändras i grunden, säger Jan Veres. Bolagets fokus på digitaltryck, formgivning och efterbearbetning i kombination med ett stort nät av tryckerier runt om i Sverige ger en perfekt position för att möta framtidens krav.

– Vi tar över ett välskött, lönsamt företag och vår ambition är att utveckla verksamheten och ge kunderna ännu bättre service, säger Peter Veres. På längre sikt är en expansion både i och utanför Sverige aktuell.

Tidigare ägarna, Lennart Carlsson och Peter Strandman, kommer att vara verksamma i Justnu under en övergångsperiod. Peter Strandman kommer även att sitta kvar i bolagets styrelse som styrelseledamot.

– Vi har under lång tid aktivt utvecklat Justnu till det framgångsrika företag det är idag och vi ser fram emot, att tillsammans med Jan och Peter Veres, arbeta vidare med att utveckla bolaget, säger Lennart Carlsson och Peter Strandman.

Serev Invest är ett familjeföretag som registrerades i slutet av januari 2010. I samband med förvärvet namnändras Serev Invest AB till Justnu AB och blir moderbolag i koncernen.

Justnu-koncernen omsatte 2009 cirka 70 miljoner kronor och redovisade ett resultat före skatt på runt 6,5 miljoner kronor. Bolagets huvudkontor ligger i Borås och Justnu har grafiska produktionsenheter i följande städer: Stockholm (3 st), Västerås, Karlstad, Lidköping, Trollhättan, Skövde, Jönköping, Borås, Göteborg (3 st), Varberg (franchise), Lund och Malmö.

Enligt verksamhetsbeskrivningen för Serev Invest ska bolaget bedriva investmentbolagsverksamhet och investera i tillväxtbolag. Bolaget ska förvärva och förvalta aktier och annan lös egendom samt därmed förenlig verksamhet. Bolaget ska även bedriva handel med och förvaltning av värdepapper för egen räkning.

Senaste nytt

Investeringar ett tekniklyft

Elitdecor utökar produktionen med en planskrivare och skärbord. Tillskotten gör att de sparar både tid och pengar och kan skapa nya typer av applikationer.

DSC_2060
Investeringar ett tekniklyft

Scandraft inleder samarbete med 3M

Scandraft inleder ett nytt samarbete med 3M och rekryterar Robin Hebestreit.

FotoJet---2025-12-12T110025.854
Scandraft inleder samarbete med 3M

Bättre mättnad för DTG/DTF i nya Digital Factory

Nu släpper Fiery Digital Factory 12. Här är nyheterna!

keps
Bättre mättnad för DTG/DTF i nya Digital Factory

Grafiska Linköpingsföretag river väggen

Tryckeriet och expoleverantören har samarbetat under flera år. Nu blir grannarna ett varumärke utåt.

FotoJet---2025-11-28T145034.467
Grafiska Linköpingsföretag river väggen

Läs vidare

Tryckcentrum byter vd och startar Kalmarsatsning

Tryckcentrum i Blekinge aviserar stora förändringar för nästa år. Arbetsnamnet är Tryckcentrum 2.0.

DSC_7206
Tryckcentrum byter vd och startar Kalmarsatsning

Tekniskt innovativa vägmärkesföretag samlas i ny koncern

Söderbergsföretagen J i Malmö som omsätter 2 miljarder kronor samlar sina nordiska vägskylts- och infrastrukturbolag i den nystartade koncernen Aventi Group. Den tidigare Blinkfyrar-vd:n Elisabeth Nagy blir vd för moderbolaget.

Nagy
Tekniskt innovativa vägmärkesföretag samlas i ny koncern

Ett dråpslag för print? – Så digitaliserar JCDecaux reklamytorna i Stockholm

JCDecaux presenterar i detalj vilka reklamformat de kommer erbjuda när de tar över kontrakt i Storstockholms lokaltrafik. Det handlar om omfattande digitalisering. Men utveckling har kritiserats från vissa kreatörer som menar att "Profitkåt digitalisering riskerar att döda utomhusmediet".

Metrovision-Materialspecifikation-Staende-SV-2025-2-2
Ett dråpslag för print? – Så digitaliserar JCDecaux reklamytorna i Stockholm

Pappersjättar går samman för att möta tuffare tider

UPM och Sappi ska starta ett joint venture-bolag för sin produktion av grafiskt papper. Samarbetet ska samla tolv pappersbruk och göra den hårt pressade branschen mer konkurrenskraftig.

Sappi-UPM
Pappersjättar går samman för att möta tuffare tider