Trots en rykande snöstorm över Stockholms-trakten hade åtskilliga deltagare infunnit sig till Time to Market på Berns i centrala Stockholm.
Deltagarna kunde under en heldag dels besöka de 20 utställarna, dels delta i de tio seminarier som genomfördes. Ett av seminarierna som väckte intresse var ”Det personliga mötet som kommunikation”, som leddes av Katarina Widoff från Komfab. Det handlade om hur vi kan få ut det mesta av en dag som Time to Market, och då naturligtvis också om ett effektivt utnyttjande av alla de kostsamma mässbesök som vi gör runt om i världen.
De båda GFF-Mariornas föredrag, ”Det allra viktigast ska vara tryckt”, av Maria Wikström och Maria Blomgren från GFF, väckte ntaurligtvis också stort intresse. Det baserades på Power of Prints Trendrapport 2010, POP10, vilken utgör en övergripande undersökning av tryckets betydelse i mediebruset. Seminariets titel sa det mesta: Det Allra Viktigaste Ska Vara Tryckt! Rapporten innehåller mycket intressanta undersökningsresultat och anbefalles varmt till alla inom mediabranscherna! Man kan säga att den i sig utgör en bekräftelse på att en begivenhet som Time to Market är rätt i tiden och rätt på marknaden.
Snön vräkte ner därute över Berzeeli Park, där inne var det varmt och skönt och full verksamhet, ätpinnarna hanterades elegant till lunchens nudlar, seminarierna var välbesökta och utställarna var nöjda med utfallet. Time to Market har blivit en uppskatttad sammankomst för branschfolket i novembermörkret.