Responstryck förvärvar Presentationsteknik

PUBLICERAD: 12 november 2010
UPPDATERAD: 14 november

En ny affärsuppgörelse inom den grafiska branschen i Borås blev klar idag. Tryckeriet Responstryck köper Presentationsteknik, ett företag som är specialiserat på skyltar, tryck i storformat och bildhantering.

I början av året förvärvade Responstryck etikettspecialisten Kredahl Grafiska. Nu är det dags för ytterligare ett strategiskt köp, denna gång av Presentationsteknik.

– Vi märker en ständigt ökande efterfrågan på tryck i storformat och displaysystem av olika slag. Hittills har vi klarat av att möta våra kunders behov med den kompetens och den utrustning vi själva har, men för att kunna fortsätta satsa inom detta område och ytterligare befästa vår ställning på marknaden behöver vi bredda oss, säger Peter Nilhammer på Responstryck.

Lösningen blev ett förvärv av Presentationsteknik, ett företag som funnits sedan 1986 och som är helt specialiserat inom detta område. Kent Johansson, delägare sedan starten, är mycket nöjd med uppgörelsen.

– Under flera år har vi samarbetat med Responstryck på olika sätt och det känns väldigt bra att nu föra vårt samarbete ett steg längre. Vi får tillgång till en offensiv organisation och kan själva bidra med vårt breda kunnande inom denna sektor, förklarar Kent Johansson.

Samtliga tre anställda hos Presentationsteknik följer med till Responstryck och verksamheten kommer även fysiskt att flytta över till Responstrycks lokaler under 2011. Totalt kommer Responstryck efter sammanslagningen att ha 32 anställda.

Senaste nytt

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Läs vidare

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Sign&Print nummer 580 är här! Den nya tidningen innehåller bland annat din guide till Fespa i Berlin i maj.

IMG_1669
Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Uppgraderingar av Colorcut-serien

För tre år sedan blev brittiska Intec Printing Solutions en del av Plockmatic. Det innebar ett tillskott av digitala skärmaskiner i Colorcut-serien.

Plockmatic Colorcut
Uppgraderingar av Colorcut-serien