Flint Group höjer priset

PUBLICERAD: 8 februari 2011
UPPDATERAD: 14 november

På grund av brist på viktiga råvaror har priset på det violetta pigmentet V23 skjutit i höjden och prisutvecklingen kommer med sannolikhet att fortsätta under 2011. Det menar färgleverantören Flint Group.

Därför höjer nu företaget priset på alla dekorfärger framtagna för arkproduktion. Prishöjningen ligger runt två euro per kilo.

– Karbasol och andra råvaror har ökat drastiskt under den senaste tiden och priset på V23 har gått upp med över 100 procent, säger Nick Brannan, chef för affärsområdet produkthantering, Print Media Europe. Prisökningen på dekorfärger är därför beklaglig, men nödvändig. Vi kommer att fortsätta att övervaka situationen och hålla våra kunder uppdaterade om utvecklingen.

Senaste nytt

Investeringar ett tekniklyft

Elitdecor utökar produktionen med en planskrivare och skärbord. Tillskotten gör att de sparar både tid och pengar och kan skapa nya typer av applikationer.

DSC_2060
Investeringar ett tekniklyft

Scandraft inleder samarbete med 3M

Scandraft inleder ett nytt samarbete med 3M och rekryterar Robin Hebestreit.

FotoJet---2025-12-12T110025.854
Scandraft inleder samarbete med 3M

Bättre mättnad för DTG/DTF i nya Digital Factory

Nu släpper Fiery Digital Factory 12. Här är nyheterna!

keps
Bättre mättnad för DTG/DTF i nya Digital Factory

Grafiska Linköpingsföretag river väggen

Tryckeriet och expoleverantören har samarbetat under flera år. Nu blir grannarna ett varumärke utåt.

FotoJet---2025-11-28T145034.467
Grafiska Linköpingsföretag river väggen

Läs vidare

Tryckcentrum byter vd och startar Kalmarsatsning

Tryckcentrum i Blekinge aviserar stora förändringar för nästa år. Arbetsnamnet är Tryckcentrum 2.0.

DSC_7206
Tryckcentrum byter vd och startar Kalmarsatsning

Tekniskt innovativa vägmärkesföretag samlas i ny koncern

Söderbergsföretagen J i Malmö som omsätter 2 miljarder kronor samlar sina nordiska vägskylts- och infrastrukturbolag i den nystartade koncernen Aventi Group. Den tidigare Blinkfyrar-vd:n Elisabeth Nagy blir vd för moderbolaget.

Nagy
Tekniskt innovativa vägmärkesföretag samlas i ny koncern

Ett dråpslag för print? – Så digitaliserar JCDecaux reklamytorna i Stockholm

JCDecaux presenterar i detalj vilka reklamformat de kommer erbjuda när de tar över kontrakt i Storstockholms lokaltrafik. Det handlar om omfattande digitalisering. Men utveckling har kritiserats från vissa kreatörer som menar att "Profitkåt digitalisering riskerar att döda utomhusmediet".

Metrovision-Materialspecifikation-Staende-SV-2025-2-2
Ett dråpslag för print? – Så digitaliserar JCDecaux reklamytorna i Stockholm

Pappersjättar går samman för att möta tuffare tider

UPM och Sappi ska starta ett joint venture-bolag för sin produktion av grafiskt papper. Samarbetet ska samla tolv pappersbruk och göra den hårt pressade branschen mer konkurrenskraftig.

Sappi-UPM
Pappersjättar går samman för att möta tuffare tider