Print 2011. Komplett arbetsflöde skapar lönsamhet

PUBLICERAD: 10 februari 2011
UPPDATERAD: 14 november

I Canons monter berättar marknadschefen för avdelningen Professional Print, Erik Åkenes, att man under Print 2011 bland annat satsar på att presentera, vad han kallar, värdeskapande system. Det innebär ett värdeskapande för Canons kunder som siktar på att knyta samman dessa med slutkunden, därute på marknaden. Verktyget för detta är ett web-to-print-flöde som sträcker sig från idéskapande och beställning fram till ordermottagning och produktion.

Systemet kommer att fungera på abonnemangsbasis och kunden, tryckeriet, behöver följaktligen inte köpa ett system som kräver intern serverkapacitet, utan abonnerar på tjänsten direkt från Canon. Slutkunden kan därefter använda systemet på webbplatsen hos sitt vanliga tryckeri.

Erik Åkenes visar hur systemet kan användas på en iPad.
Erik Åkenes visar hur systemet kan användas på en iPad.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)