Print 2011. Fokuserar på kundernas lönsamhet

PUBLICERAD: 10 februari 2011
UPPDATERAD: 14 november
Jan-Olof Jungersten utlovar 1st class-system.
Jan-Olof Jungersten utlovar 1st class-system.

Visutechs vd Jan-Olof Jungersten berättar att företagets fokus under Print 2011 ligger på kundernas lönsamhet. Verktygen för detta är det kompletta arbetsflödet från idé till efterbehandling.

– Vi kan ju konstatera att digitaltrycket idag visar bättre lönsamhet än det konventionella trycket, säger Jan-Olof Jungersten. Ett av verktygen för att nå denna lönsamhet presenterar vi här på mässan, nämligen Indigo 7500, en uppgradering av Indigo 7000.

Fotoböcker är en snabbt växande del av den grafiska marknaden och för dessa klart lönsamma produkter drivs Indigo 7500-systemet av Prinergy-mjukvara i kombination med den molnbaserade web-to-print-applikationen Pixfizz.

Ett annat system Jan-Olof Jungersten gärna visar är Scodix 1200, den digitala UV-lackutrustning som han beskriver som en hybrid mellan en Indigo-press och en digital inkjetplotter. Visutech har hittills sålt tre Scodix 1200 i Norden. Instruktionerna för den lackering som ska göras, läggs in i originalet som en extra färg. Redan där bestäms hur tjockt lackskikte ska vara, från vanlig UV-lackering upp till tre gånger denna tjocklek, vilket ger reliefverkan.

Läs vidare

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex