Försäljningen ökade för KBA

Den tyska offsetleverantören KBA fick en bra start på 2011. Första kvartalet steg orderingången med 37 procent. Tillväxten ligger främst i nischprodukterna.

Arkoffsetdivisionen går bättre än rulloffset. Här ökade orderingången med 27,6 procent. Försäljningen steg 46,9 procent till 126 miljoner euro.

Trots tillväxten gjorde koncernen en förlust på 5,8 miljoner euro efter skatt. Det är ändå en förbättring jämfört med föregående period då förlusten uppgick till 20,2 miljoner euro.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: