– Vi ska expandera våra kanaler och vara närmare de producerande företagen i högvolym området. Och så ska jag lära mig svenska.
Det nämner Arnaud Linquette som första och andra prioritet när han nu tillträder som vd för Xerox Sverige. Och han vet var han ska fokusera i företaget, för de senaste två åren har han varit nordisk chef för storkunder och grafiskt. Det är tack vare en omorganisation, där Xerox går från en nordisk till en nationell organisation, som Arnaud Linquette fått den här chansen:
– Nu blir Sverige en egen resultatenhet i en grupp på åtta länder, som omfattar resten av Norden samt Holland, Belgien, Schweiz och Österrike.
– Det blir lättare för oss att fatta egna, snabba beslut i Sverige, för den svenska marknaden.
Xerox har satsat mycket på direktkontakt med den grafiska branschen, under de senaste åren.
– Vi har ett tjugotal centrala säljare. Hälften av dom jobbar med de grafiska företagen. Så många mellanstora och stora svenska grafiska företag har en egen direktkontakt hos Xerox, säger Arnaud Linquette.
– På senare tid har vi genomfört stora investeringar för att även leverera riktigt avancerade lösningar och tjänster som särskiljer oss från andra spelare på marknaden. I och med förvärvet av ACS är Xerox i dag väldigt väl positionerat som outsourcingleverantör inom affärsprocesser, IT och dokumenthantering. De närmaste åren kommer att bli mycket spännande.
– Vi gör förlängningar på några av våra befintliga outsourcingkontrakt och nyligen har vi tagit vårt första svenska kontrakt med vårt nya MPS-koncept, Xerox Print Services. Så det finns mycket att ta tag i, säger en leende och stolt fransosen Arnaud Linquette när vi träffar honom timmarna efter att han utsetts till sitt nya jobb.
– Och svenska. Jag vet att jag innan lovat att lära mig det. Men nu blir det på riktigt. Och glöm inte att jag redan åkt Vasaloppet!