Undersökning om tillväxten inom Sign

PUBLICERAD: 15 december 2011
UPPDATERAD: 15 december

Den globala branschorganisationen Fespa har frågat sina medlemmar hur året har varit, hur nästa år blir och vilka investeringar de kommer att göra. Undersökningen är på engelska och ger en rätt positiv bild båda av året och framtiden:

The latest FESPA Economy Survey has revealed that 70% of respondents are looking to diversify their business to improve business growth. The top areas in which print service providers (PSPs) plan to develop into are interiors (17.4%), label printing (16.67%) and signage (15.53%).

Over half believe that the market has not fully recovered (52.44%) but the outlook of printers remains optimistic despite the challenging environment, with three quarters of respondents believing that the market will grow in 2012, with an average expected growth of 14.5% across the year for their business.

Reflecting on 2011 end of year sales, 20.4% of respondents said they were better than expected, a fifth said they were better than 2010, and 40% reported that they have done as expected.

The Economy Survey was commissioned by FESPA and carried out by its research partner InfoTrends on behalf of its global wide format community. As part of FESPA’s Profit for Purpose reinvestment programme, the main objective of the survey is to collect valuable insight into market trends and gauge business outlook for 2012 and beyond. The information was gathered from 225 respondents who are engaged in wide format printing from across the world.

Over half of those who took part in the survey were printers (52.9%); one fifth were resellers and 10.2% manufacturers. Europe dominated the survey’s geographical split with over half of respondents (57.3%) located in the region, followed by North America, Asia, Africa, South America and Middle East respectively.

According to FESPA’s Economy Survey 5, a third (33.3%) of respondents said that the primary reason for investing in a new wide format printer would be to accommodate different media and/or a wider range of applications with output quality and running costs being the other top criteria. A UV-curable inkjet printer was the highest area of investment (50%), followed by latex or another durable aqueous inkjet printer (31.6%).

62.7% of respondents indicated that ‘green’ printing, or printing using more environmentally-friendly practices has seen an increase in demand as a service, with over one fifth planning to invest in an eco-or light solvent printer. Over a third (36.9%) also cited seeing a rise in customer demand in applications requiring white ink printing, 35.6% in versioning/variable data printing and 23.1% in printing QR codes or other interactive elements.

Printers believe that there are some challenges within the area of digital signage, with 80% of respondents believing that digital displays has, is or will impact on wide format digital print applications. Of the 80%, impact on POP graphics was deemed to be greatest (23.3%), followed by billboards, backlit, and vehicle graphics respectively.

Läs vidare

System för att automatisera produktionen

Automation, framtidssäkring och digitalisering står i fokus i Omikais monter. Företaget erbjuder ett molnbaserat ERP-system specialiserat för tryck- och förpackningsbranschen.
Omikai

Visutech storsatsar med dubbla montrar

Visutech satsar stort på årets Sign & Print Scandinavia. I två montrar kommer de visa upp flera olika trycktekniker, sin säljframgång inom arkinkjet och nyheterna i produktportföljen hos den nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech Kyocera

Papper och plåtar från tryckerier för tryckerier

Med priser upp som är upp till 50 procent lägre och med obegränsad tillgång till högkvalitativt papper och premiumtryckplåtar ger Unitedprint tryckerier i hela Europa konkurrenskraftig tillgång till sina viktigaste material.
UP3 w

Skyltföretag har tillväxt i sikte

Efter två års samarbete förtätas Skyltfokus och HM Screen helt och hållet. Nu väntar namnbyte, bolagsfusion och satsningar.
Skyltfokus

Senaste nytt

Nya kontakter och leads resultatet av mässan

Det fanns en hel del att gå vidare med för de företag som som deltog på Sign&Print. Många av bolagen vittnade om många nya bekantskaper och leads att arbeta vidare med.
mässcollage

Glassbjudning gav samtal om H-trycks behållare

H-tryck tog med sig glassmaskinen till Sign&Print-mässan till många besökares glädje. Det var så klart en bra ice breaker för att få igång samtalet med kunderna om till exempel de glassbägare de producerar för 1-3 kulor.
890D8DCE-330D-4DD5-9B69-08AA07508539_1_100_o

Folier.se hjälper nystartade bolag komma igång med textiltryck

Folier.se säljer maskiner och material för att göra det mesta inom tryck i allmänhet och textiltryck i synnerhet. De tog bland annat med sig Secabos rulle till rulle-skärbord för DTF till Sign&Print-mässan.
DSC_4677

Så kan det smarta tryckeriet skapas

Heidelberg kom till Sign&Print Scandinavia för att mässa om "The Smart Print Shop", men även berätta om maskinnyheten Versafire LP. 
Heidelberg