När vi lägger 2011 bakom oss kan vi se tillbaka på ett år som präglats av både framgång och motgång, men också av en passion för den grafiska branschen som gör oss allt mer förvissade om att print är ett av de starkaste medierna.
Nu blickar vi framåt, först och främst mot 2012, som ju faktiskt är ett Drupa-år och allt vad det innebär med lanseringar, nätverkande, montermingel och nya kunder. Vi kommer självklart bevaka allt som har att göra med mässan i Düsseldorf, före, under och efter eventet. Dessutom arrangerar vi även denna gång våra Drupa-resor och du är hjärtligt välkommen att följa med. Men innan dess är det sign- och storformatsbranschen som ska få sitt på Fespa Digital i spanska Barcelona.
Inför 2012 slår vi ihop Grafiskt Forum och AGI. För dig som läsare innebär det en större redaktionell bevakning, ett utökat sidantal från 68 till 84 sidor i varje nummer och två veckobrev istället för ett.
Första hopslagna numret kommer den 26 januari. Då rivstartar vi med att bevaka en bransch som tuffar på oförtrutet – sign och storformat.
Från oss alla – ett riktigt Gott Nytt År.