2012 som Grafiskt Forum AGI ser det

PUBLICERAD: 28 december 2011
UPPDATERAD: 14 november

När vi lägger 2011 bakom oss kan vi se tillbaka på ett år som präglats av både framgång och motgång, men också av en passion för den grafiska branschen som gör oss allt mer förvissade om att print är ett av de starkaste medierna.

Nu blickar vi framåt, först och främst mot 2012, som ju faktiskt är ett Drupa-år och allt vad det innebär med lanseringar, nätverkande, montermingel och nya kunder. Vi kommer självklart bevaka allt som har att göra med mässan i Düsseldorf, före, under och efter eventet. Dessutom arrangerar vi även denna gång våra Drupa-resor och du är hjärtligt välkommen att följa med. Men innan dess är det sign- och storformatsbranschen som ska få sitt på Fespa Digital i spanska Barcelona.

Inför 2012 slår vi ihop Grafiskt Forum och AGI. För dig som läsare innebär det en större redaktionell bevakning, ett utökat sidantal från 68 till 84 sidor i varje nummer och två veckobrev istället för ett.

Första hopslagna numret kommer den 26 januari. Då rivstartar vi med att bevaka en bransch som tuffar på oförtrutet – sign och storformat.

Från oss alla – ett riktigt Gott Nytt År.

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01