Reklamen håller Posten uppe

PUBLICERAD: 8 maj 2012
UPPDATERAD: 14 november

Ökad omsättning från reklam, tidningar och internationella volymer samt portohöjningar i Danmark är vad som gjorde att Postnords omsättning första kvartalet i år var ungefär oförändrad jämfört med samma period i fjol. Det fanns nämligen annat som drog ned, nämligen kraftigt minskade brevvolymer och det faktum att Strålfors etikettbolag (Strålfors Identification Solutions) såldes i fjol. Det som är kvar av Strålfors, är nu lönsamt enligt Post Nords kvartalsredovisning. Strålfors har enligt kvartalsrapporten minskat sin omsättning med 128 miljoner kronor men sina kostnader med 150 miljoner.

9 993 miljoner lyckades Postnord skrapa ihop, med en vinst på 210 miljoner (344 i fjol). Postnord är det korrekta namnet på numera hopslagna danska och svenska posten.

 

Läs vidare

Orafol ska producera klimatskyddsfilm

Orafol har köpt en andel i den belgiska specialfilmsproducenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med målet att ta över 100 procent av företaget under de kommande åren.
orafol_01 (1)

Så många fler utställare och besökare deltog på Scanpack

Norra Europas ledande förpackningsmässa lockade i år både fler besökare och utställare än senast.
IMGL5020

Logistikjätte för tryckt kampanjmaterial flyttar

Stockholmsbolaget ÅJ Distribution, en av landets ledande logistikleverantörer för marknadsmaterial, flyttar till en ny modern fastighet.
FotoJet---2024-10-30T143302.583

Ny operativ chef ska få Scandraft på banan igen

Bolaget har brottats med stora utmaningar efter sammanslagningen med Signcom och ägaren Igepa.
IMG_1619r

Senaste nytt

Lyckad norsk-svensk union

Printagon Graphics startade 2013 av några tidigare anställda vid Aller Tryck och JMS som såg en framtid för det anrika veckotidningstryckeriet och ett behov av rotationstryck i Sverige. Sedan dess har det varit både upp- och nedturer.
Printagon 3

Orafol ska producera klimatskyddsfilm

Orafol har köpt en andel i den belgiska specialfilmsproducenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med målet att ta över 100 procent av företaget under de kommande åren.
orafol_01 (1)

Summa lovar ökad precision i skärningen av textil

Summa lanserar L1810 Gen 2.6 som är en laserskärare för textila applikationer. Den riktar sig till användare som har höga volymer och kräver hög precision i skärningen.
Summa 1

Så många fler utställare och besökare deltog på Scanpack

Norra Europas ledande förpackningsmässa lockade i år både fler besökare och utställare än senast.
IMGL5020