Kyocera breddar nordiskt samarbete

PUBLICERAD: 11 januari 2013
UPPDATERAD: 14 november

Kyocera expanderar i Norden genom avtal med Staples för att erbjuda sina kunder allt från mindre bläckskrivare till stora, kraftfulla multifunktionssystem, för A3 och färg, med avancerade efterbehandlingsfunktioner.

Kyocera tecknar avtal med Staples, världens största leverantör av kontorsmaterial, i Norge och utökar även det svenska avtalet. Det innebär att Kyoceras produkter nu säljs i Staples alla säljkanaler.

Kyocera som är inne i en expansiv utveckling i Norden, får därmed en bred och effektiv säljkanal till företagets svenska och norska slutkunder. Genom Staples säljkanaler kan Kyocera erbjuda företagets multifunktionsskrivare, skrivare samt lösningar och tjänster för dokumenthantering.

Bo Gustavsson, marknadschef på Kyocera Document Solutions Nordic AB ser fram emot det nya året med stor tillförsikt och säger:

– Det nya samarbetet med Staples passar väl in i Kyoceras strategi och offensiva satsning i såväl i Sverige som i Norge.

Tack vare Staples utvecklade E-handelssida blir det nu lättare att hitta och köpa Kyoceras produkter.

Bjørn-Erik Elgesem, Senior Category Manager på Staples Nordic menar att man nu kan möta marknadens behov av alla typer av utskrifter och utskriftslösningar

Kyoceras kompetens inom dokumenthantering och miljöprofil med Svanenmärkta produkter och företagets egenproducerade trummor, med en livslängd på upp till 600,000 sidor, bidrog också till valet av partner. Kyoceras produkter kommer att komplettera vår befintliga utskriftsportfölj så att vi nu kan erbjuda våra kunder allt från mindre bläckskrivare till stora, kraftfulla multifunktionssystem, för A3 och färg, med avancerade efterbehandlingsfunktioner, säger Bjørn-Erik Elgesem.

Kyocera Document Solutions är ett av världens ledande företag inom dokumentlösningar för kontor.

Läs vidare

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Nordvalls Etikett i partnerskap med utländska producenter

Nordvalls Etikett AB har slutit ett samarbetsavtal med holländska Geostick och franska Stratus Packaging. Bakgrunden till samarbetet är att bibehålla och stärka gemensamma marknadsandelar på en kraftigt konkurrensutsatt marknad.
Vid frågor om bilden, skriv till: christian.andersson@apeloga.se

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2