Epson får mer distribution i Sverige

PUBLICERAD: 9 april 2013
UPPDATERAD: 9 april

Från och med 1 april 2013 breddar Epson sin distribution av storformatskrivare på den svenska marknaden med en ny distributör.

Storformatskrivarna som riktar sig till företag, arkitekter, butiker, media- och produktionsbolag kommer framöver även finnas tillgängligt hos ALSO. Sedan tidigare finns sortimentet tillsammans med övriga grafiska och fotografiska produkter hos distributören Network Innovation.

– Med ALSO breddar vi vår distribution och utökar vår tillgänglighet för att nå fler återförsäljare. En viktig del blir att lansera vårt nya produktionssortiment via deras kanaler. Ett helt nytt koncept som lanserats under det här året och som är en viktig del av Epsons strategi framöver, säger Vadim Couthon, sverigechef på Epson.

Läs vidare

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Heidelberg vill förlösa din potential

Det blir världspremiär för den nya generationen av Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen ska möjliggöra autonomt tryck även inom förpackningsproduktion.
FotoJet-(76)

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)