Antalis fokuserar på crossmedia nästa år

PUBLICERAD: 28 november 2013
UPPDATERAD: 14 november

antalis_crossmediaAntalis har tagit fram en interaktiv kalender för 2014 för att visa hur papper och tryck kan kombineras med digitala medier för att maximera effekten i marknadsföringskampanjer.

Kalenderkonceptet bygger på att uppmana mottagaren att interagera en gång i månaden genom olika spel och pussel. För att delta måste du posta dina svar i olika sociala medier som Twitter och Facebook, men även via e-post.

Företaget har tagit fram en egen Twitter-tagg för ändamålet – #PrintConnections. Enligt företaget vill man att kunderna ska delta i en onlinediskussion om integrerade crossmediakampanjer.

Under hela nästa år kommer Antalis att dela ut priser till de deltagare som utmärkt sig i de olika spelen.

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)