Wednesday Relations, som under flera år byggt upp ett gott rykte för sin kunskap om marknadsföring, gör nu en halvdag om trycksakens effekter. Så här beskriver de dagen:
Print Next är en helt ny konferens om framtidens trycksaker liksom om trycksakens styrkor i en allt mer digital värld. Effekt, mätbarhet och samspelet med digitala medier kommer att vara i fokus under dagen, som vänder sig till alla som vill ligga i framkant när det gäller att på smartast sätt kombinera tryckta och digitala medier för att få störst avkastning från sin marknadsföring.
Med fokus på framtiden och hur trycksakens roll ser ut i det nya medielandskapet kommer trycksaksköpare att inspireras och få ny kunskap på den helt konferensen Print Next.
Wednesday Relations, i nära samarbete med Branschkoll, är initiativtagare till konferensen som är relevant för alla typer av köpare och säljare av trycksaker.
– Trycksaker är fortfarande väldigt viktiga i många företags marknadsföring och kommunikation och det händer mycket innovativa saker på området. Det tänker vi lyfta fram på Print Next, säger Mats Gustafsson, vd på Wednesday Relations, och fortsätter. När det mesta idag handlar om nya möjligheter inom digital marknadsföring och försäljning är det extra kul att vi nu gör en satsning inom print.
Print Next arrangeras på Summit i Stockholm den 6 februari nästa år, och det övergripande temat är trycksakens styrkor i en allt mer digital värld.
Det blir en blandning mellan teori och praktik och bland talarna finns allt från banken SEBs reklamchef till en professor från Handelshögskolan. Dessutom kommer en av de hetaste entreprenörerna i branschen, Postify, att berätta om hur man byggt en helt ny modell som baseras på det tryckta mediet. Det blir högt tempo när sju föredragshållare från olika delar av branschen ska leverera sina insikter och tankar på bara en halvdag.
– Det är hela tanken med programmet, att alla ska hitta ett par saker som är riktigt relevanta samtidigt som man inspireras av allt annat.
Wednesday Relations gör mest event inom digital marknadsföring. För att säkerställa att innehållet ska bli relevant för alla som jobbar med print har man samarbetat med Branschkoll i utvecklingen av programmet.
– Det finns oerhört mycket att berätta om möjligheterna med tryckt kommunikation som helt enkelt är okänt för marknadsförare, avslutar Mats. De som kommer till Print Next ska få ett försprång mot sina konkurrenter.
Konferensen går av stapeln den 6 februari på Summit i Stockholm