Halvdag om trycksakens effekter

PUBLICERAD: 18 december 2013
UPPDATERAD: 14 november

Wednesday-Relations_390
Wednesday Relations, som under flera år byggt upp ett gott rykte för sin kunskap om marknadsföring, gör nu en halvdag om trycksakens effekter. Så här beskriver de dagen:

Print Next är en helt ny konferens om framtidens trycksaker liksom om trycksakens styrkor i en allt mer digital värld. Effektmätbarhet och samspelet med digitala medier kommer att vara i fokus under dagen, som vänder sig till alla som vill ligga i framkant när det gäller att på smartast sätt kombinera tryckta och digitala medier för att få störst avkastning från sin marknadsföring.

Med fokus på framtiden och hur trycksakens roll ser ut i det nya medielandskapet kommer trycksaksköpare att inspireras och få ny kunskap på den helt konferensen Print Next.

Wednesday Relations, i nära samarbete med Branschkoll, är initiativtagare till konferensen som är relevant för alla typer av köpare och säljare av trycksaker.

– Trycksaker är fortfarande väldigt viktiga i många företags marknadsföring och kommunikation och det händer mycket innovativa saker på området. Det tänker vi lyfta fram på Print Next, säger Mats Gustafsson, vd på Wednesday Relations, och fortsätter. När det mesta idag handlar om nya möjligheter inom digital marknadsföring och försäljning är det extra kul att vi nu gör en satsning inom print.

Print Next arrangeras på Summit i Stockholm den 6 februari nästa år, och det övergripande temat är trycksakens styrkor i en allt mer digital värld.

Det blir en blandning mellan teori och praktik och bland talarna finns allt från banken SEBs reklamchef till en professor från Handelshögskolan. Dessutom kommer en av de hetaste entreprenörerna i branschen, Postify, att berätta om hur man byggt en helt ny modell som baseras på det tryckta mediet. Det blir högt tempo när sju föredragshållare från olika delar av branschen ska leverera sina insikter och tankar på bara en halvdag.

– Det är hela tanken med programmet, att alla ska hitta ett par saker som är riktigt relevanta samtidigt som man inspireras av allt annat.

Wednesday Relations gör mest event inom digital marknadsföring. För att säkerställa att innehållet ska bli relevant för alla som jobbar med print har man samarbetat med Branschkoll i utvecklingen av programmet.

– Det finns oerhört mycket att berätta om möjligheterna med tryckt kommunikation som helt enkelt är okänt för marknadsförare, avslutar Mats. De som kommer till Print Next ska få ett försprång mot sina konkurrenter.
Konferensen går av stapeln den 6 februari på Summit i Stockholm

Läs vidare

Neonchock hos Nize: "Erbjuda något annat"

Färgstarka tryck med neonfärger fångade ögat i Nize Equipments monter under Sign&Print-mässan. Men även en skrivare som kan printa taktila skyltar som bokstavligt talat sticker ut.
Nize 3

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Antalis trycker på gröna alternativ

Den grafiska branschen har en del att göra när det gäller klimatpåverkan. Det vill Antalis vara med och ändra på. I sin monter under Sign&Print-mässan var det mycket som kretsade kring hållbara materialval.
Antalis 2

Senaste nytt

Kunden kan byta wrapmaterial på bilen med några klick

Den stora nyheten hos Spandex var det nya 3D-designprogrammet Zeno. Den prenumerationsbaserade tjänsten låter kunden testa olika wrappingmaterial och färger i datorn innan köparen bestämmer sig.
DSC_4662

Storsatsande Visutech: "Det ligger rätt i tiden"

Visutech slog på stora trumman på årets Sign&Print Scandinavia med dubbla montrar. Inte minst för att visa produktnyheterna hos nya samarbetspartnern Fujifilm.
Visutech 1

Alvöen bjöd på flera nyheter

En butiksskylt med diamantpolerad logga, en kub med mönster i ett svart stenliknande material och ett specialtillverkat båtfönster. Det var några exempel på spännande applikationer som Alvöen visade upp i sin monter.
Alvöen 4

Riso satsade allt på ett starkt kort

Riso lät sin nya snabba bläckstråleskrivare Riso Valezus T1200 spela den självklara huvudrollen i sin monter. Tillverkaren vill fylla ett hål på marknaden utanför segment som laser och toner. Det var första gången som modellen T1200 visades för den skandinaviska publiken.
DSC_4959