Versa UV LEF-20 får Sverigepremiär

PUBLICERAD: 16 januari 2014
UPPDATERAD: 16 januari

versauv_lef_20

Roland DG släpper nu sin Versa UV LEF-20 i Sverige. Den nya modellen är framtagen bland annat för profil- och promotionprodukter och kan printa på ett brett utbud av material, som PET, ABS, polykarbonat, TPU, läder och textil.

Maskinen använder Roland DGs ECO-UV-bläck som enligt företaget ska ge både hög densitet och torka omedelbart. Bläcket finns i behållare på 220 ml i cmyk, vitt och gloss. Det vita bläcket kan användas som en opak bas, medan gloss kan användas för att skapa en känsla av matt eller blank lack eller reliefeffekt. Maskinen har integrerade LED-baserade torklampor vilket gör att det även går att printa på värmekänsliga material.

Versa UV LEF 20 har ett utskriftsområde på 508×330 millimeter. Upplösningen är på 1440 dpi.

Läs vidare

Canon inför Drupa: ”Nu kommer ju allt!”

Canon presenterar teknik- och affärsinnovationer på Drupa och har en lång rad nya skrivare att visa upp.
Matteus-Celinski

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Heidelberg vill förlösa din potential

Det blir världspremiär för den nya generationen av Speedmaster XL 106 på Drupa. Pressen ska möjliggöra autonomt tryck även inom förpackningsproduktion.
FotoJet-(76)

Marabu stöttade sina leverantörer under Fespa

Marabu hade ingen egen monter på årets Fespa-mässa men fanns på plats för att bistå sina leverantörer. Sign&Print följde med Victor Bildsten, digital säljchef på Marabu Scandinavia, på en rundtur i montrarna.
Vanguard 1

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)