Två veckor kvar till Digitalt textilprint

PUBLICERAD: 23 januari 2014
UPPDATERAD: 14 november

digitex_23_januari

Nu närmar sig AGIs konferens om digitalt textilprint. Den 6 februari är en dag då vi besvarar tre viktiga frågeställningar: Vilka affärsstrategier är tillämpbara, vilken utrustning behöver jag och sist men inte minst – var finns kunderna?

Användningen av digitalt textilprint för framställning av olika produkter har det senaste året ökat. Allt fler svenska företag använder sig av tekniken, och ser möjligheterna med att trycka på textil i flerfärg, med låga eller inga uppstartskostnader. Detta innebär att företagen tjänar pengar redan på första tryckta kvadratmetern.

Den växande e-handeln för konsumentprodukter har också bidragit till en ökande efterfrågan på personaliserade produkter, som unika mönster och motiv på kläder och inredningsdetaljer.

Idag tillåter tekniken print ondemand och effektiv produktion av allt från direkttryck på kläder till storformats-vepor i tyg.

Vill du veta mer om affärsmodeller, investeringsstrategier och hur du når nya kunder med digitalt textilprint ska du definitivt besöka konferensen Digitalt textilprint.

 

Läs vidare

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Nordvalls Etikett i partnerskap med utländska producenter

Nordvalls Etikett AB har slutit ett samarbetsavtal med holländska Geostick och franska Stratus Packaging. Bakgrunden till samarbetet är att bibehålla och stärka gemensamma marknadsandelar på en kraftigt konkurrensutsatt marknad.
Vid frågor om bilden, skriv till: christian.andersson@apeloga.se

Senaste nytt

Etikettmarknaden föll 25 procent

Efter Coronapandemin, där etikettmarknaden formligen exploderade, var fallet med 25,8 procent 2023 (enligt FINAT) kanske att vänta. Trots det beskriver Claus Søndergaard, från UPM Raflatac, det som ett tufft år, men säger samtidigt att förväntningarna på 2024 är positiva.
Claus_UPMRaflatac

Arbetshästar och neonutskrifter hos Swissqprint

Flatbädden Kudu och rullprintern Karibu tillsammans med iögonfallande neonutskrifter ska dra blickarna till Swissqprints monter under Fespa.
SQP trade fair

Zünd visar lösningar för ökad automation

Digitalisering, automation och innovation sammanfattar det skärbordstillverkaren Zünd visar under Fespa. Bland nyheterna finns ett kameratillval till deras största skärbord.
Zund Fespa 1 w

Snabb DTF-affär: ”Funderade bara en halvtimme”

Reklamlabbet i Glasriket hade i några år funderat på att uppgradera sitt textiltryck. När de fick höra talas om Mimakis DTF-lösning slog de till direkt. Företaget har även utökat med fler maskiner – och personal.
RL Fredrik Sara 2