Nu närmar sig AGIs konferens om digitalt textilprint. Den 6 februari är en dag då vi besvarar tre viktiga frågeställningar: Vilka affärsstrategier är tillämpbara, vilken utrustning behöver jag och sist men inte minst – var finns kunderna?
Användningen av digitalt textilprint för framställning av olika produkter har det senaste året ökat. Allt fler svenska företag använder sig av tekniken, och ser möjligheterna med att trycka på textil i flerfärg, med låga eller inga uppstartskostnader. Detta innebär att företagen tjänar pengar redan på första tryckta kvadratmetern.
Den växande e-handeln för konsumentprodukter har också bidragit till en ökande efterfrågan på personaliserade produkter, som unika mönster och motiv på kläder och inredningsdetaljer.
Idag tillåter tekniken print ondemand och effektiv produktion av allt från direkttryck på kläder till storformats-vepor i tyg.
Vill du veta mer om affärsmodeller, investeringsstrategier och hur du når nya kunder med digitalt textilprint ska du definitivt besöka konferensen Digitalt textilprint.