Gå på kurs i direktmarknadsföring

PUBLICERAD: 11 februari 2014
UPPDATERAD: 14 november

Organisationen Swedma håller en heldagskurs direktmarknadsföring den 11 mars. Kursen fokuserar på de mest framträdande DM-kanalerna, som e-post, sociala medier, DR och mobil.

Kursen riktar sig till dig som jobbar med direktmarknadsföring (både B2C och B2B) och känner behov en ”crash course” i förutsättningar för och fördelar med kommunikation i de olika kanalerna som nämns ovan.

Under kursen utlovas inspiration kring målgruppstänk, hur man skapar uppmärksamhet och är relevant i de olika kanalerna. Man lyfter även fram inspirerande exempel på lyckad och mindre lyckad kommunikation.

Dagen leds av Kristin Bernhardsson, som hela sitt yrkesliv jobbat med DM. Idag är Kristin projektledare och vice vd på DM-byrån Gadd och har tidigare arbetat på Swedma samt i många år med DR på Bring Citymail. Och hon brinner för att få fler att brinna för och lyckas med sin DM. Som inspiration får alla deltagare Swedmas casebook ”Typisk DM”.

 

Tid: Tisdag 11 mars, kl. 9.00–13.00

Plats: Swedma, Kungsgatan 62, Stockholm.

Pris exkl moms: Medlem, 1 995 kr, Övriga, 2 495 kr.

Mat & dryck: Kaffe och fralla ingår.

Sista anmälningsdag: Onsdag 5 mars via anmälningsformuläret.

Övrigt: Din anmälan är bindande men kan överlåtas till annan.

 

 

Senaste nytt

Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

Agfa utökar sin Anapurna Ciervo-familj med den nya Ciervo H2050-modellen

AnapurnaCiervo_H2050 (1)
Agfa utvidgar Anapurna Ciervo-familjen med mindre modeller

US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Tryckeriet US-AB satsar på DTF-tryck med sin nya maskin från InkTec. De har också uppgraderat maskinparken med två nya Ricohpressar och en falsmaskin.

US-ABDSC_9620
US-AB gör investeringar i nya pressar, DTF och efterbehandling

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Läs vidare

Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Vinnare av kategorin Förpackningsdesign i Guldägget blev designbyrån BVD Stockholm för designen till Electrolux Groups varumärke AEG.

guldagget
Etikett ersatte traditionellt tryckt förpackning

Tufft läge för svensk skogsindustri

Kombinationen av höga kostnader och låg efterfrågan går hårt åt svenska sågverk, massa- och pappersproducenter.

skogen
Tufft läge för svensk skogsindustri

Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Sign&Print nummer 580 är här! Den nya tidningen innehåller bland annat din guide till Fespa i Berlin i maj.

IMG_1669
Det här bjuder vi på i nya Sign&Print!

Uppgraderingar av Colorcut-serien

För tre år sedan blev brittiska Intec Printing Solutions en del av Plockmatic. Det innebar ett tillskott av digitala skärmaskiner i Colorcut-serien.

Plockmatic Colorcut
Uppgraderingar av Colorcut-serien