Gå på kurs i direktmarknadsföring

PUBLICERAD: 11 februari 2014
UPPDATERAD: 14 november

Organisationen Swedma håller en heldagskurs direktmarknadsföring den 11 mars. Kursen fokuserar på de mest framträdande DM-kanalerna, som e-post, sociala medier, DR och mobil.

Kursen riktar sig till dig som jobbar med direktmarknadsföring (både B2C och B2B) och känner behov en ”crash course” i förutsättningar för och fördelar med kommunikation i de olika kanalerna som nämns ovan.

Under kursen utlovas inspiration kring målgruppstänk, hur man skapar uppmärksamhet och är relevant i de olika kanalerna. Man lyfter även fram inspirerande exempel på lyckad och mindre lyckad kommunikation.

Dagen leds av Kristin Bernhardsson, som hela sitt yrkesliv jobbat med DM. Idag är Kristin projektledare och vice vd på DM-byrån Gadd och har tidigare arbetat på Swedma samt i många år med DR på Bring Citymail. Och hon brinner för att få fler att brinna för och lyckas med sin DM. Som inspiration får alla deltagare Swedmas casebook ”Typisk DM”.

 

Tid: Tisdag 11 mars, kl. 9.00–13.00

Plats: Swedma, Kungsgatan 62, Stockholm.

Pris exkl moms: Medlem, 1 995 kr, Övriga, 2 495 kr.

Mat & dryck: Kaffe och fralla ingår.

Sista anmälningsdag: Onsdag 5 mars via anmälningsformuläret.

Övrigt: Din anmälan är bindande men kan överlåtas till annan.

 

 

Läs vidare

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Antalis trycker på gröna alternativ

Den grafiska branschen har en del att göra när det gäller klimatpåverkan. Det vill Antalis vara med och ändra på. I sin monter under Sign&Print-mässan var det mycket som kretsade kring hållbara materialval.
Antalis 2

Färska nyheter och försäljningar hos Plockmatic

När Plockmatic summerar årets Sign&Print Scandinavia så omfattar det flera maskinförsäljningar.
– Jag har inte hunnit räkna än, men det är ett gäng, säger Tommy Jönsson, försäljningschef på Plockmatic Sverige.
Plockmatic 1

Senaste nytt

Vd-byte och produktnyheter hos Horizon

Horizon Nordic kom till Sign&Print-mässan inte bara med produktnyheter utan även med en ny vd vid rodret. Det som var sig likt var fokuset på efterbehandlings- och automationslösningar.
Horizon 4

Jako tryckeri flyttas – nya ägaren centraliserar

Jako tryckeri i halländska Torup ska stängas. I stället ska all verksamhet samlas tio mil bort hos ägaren Nilssons tryckeri i skånska Bjärnum utanför Hässleholm.
DSC_4406

Scandraft hjälper kunderna komma igång med DTF

Återförsäljaren Scandraft visade sitt utbud av material för bild- och dekorproduktion. Men man tryckte lite extra på sitt startkit för att komma igång med Direct to film-tryck på textil.
DSC_4449

Antalis trycker på gröna alternativ

Den grafiska branschen har en del att göra när det gäller klimatpåverkan. Det vill Antalis vara med och ändra på. I sin monter under Sign&Print-mässan var det mycket som kretsade kring hållbara materialval.
Antalis 2