Gå på kurs i direktmarknadsföring

PUBLICERAD: 11 februari 2014
UPPDATERAD: 14 november

Organisationen Swedma håller en heldagskurs direktmarknadsföring den 11 mars. Kursen fokuserar på de mest framträdande DM-kanalerna, som e-post, sociala medier, DR och mobil.

Kursen riktar sig till dig som jobbar med direktmarknadsföring (både B2C och B2B) och känner behov en ”crash course” i förutsättningar för och fördelar med kommunikation i de olika kanalerna som nämns ovan.

Under kursen utlovas inspiration kring målgruppstänk, hur man skapar uppmärksamhet och är relevant i de olika kanalerna. Man lyfter även fram inspirerande exempel på lyckad och mindre lyckad kommunikation.

Dagen leds av Kristin Bernhardsson, som hela sitt yrkesliv jobbat med DM. Idag är Kristin projektledare och vice vd på DM-byrån Gadd och har tidigare arbetat på Swedma samt i många år med DR på Bring Citymail. Och hon brinner för att få fler att brinna för och lyckas med sin DM. Som inspiration får alla deltagare Swedmas casebook ”Typisk DM”.

 

Tid: Tisdag 11 mars, kl. 9.00–13.00

Plats: Swedma, Kungsgatan 62, Stockholm.

Pris exkl moms: Medlem, 1 995 kr, Övriga, 2 495 kr.

Mat & dryck: Kaffe och fralla ingår.

Sista anmälningsdag: Onsdag 5 mars via anmälningsformuläret.

Övrigt: Din anmälan är bindande men kan överlåtas till annan.

 

 

Senaste nytt

Högre kvalitet med ny tolvfärgsskrivare

Konsttryckspecialisterna Bild & Ram på Råå har investerat i storformatsskrivaren Epson SC-P20500 via NI Solutions. Den nya tolvfärgsmaskinen gör att de kan återge fler detaljer och färger i bilderna när de hjälper kunder med reprofotografering och fine art-print.

DSC_1916
Högre kvalitet med ny tolvfärgsskrivare

Distributör stämmer tillverkare efter katastrofala explosioner

En brittisk, tidigare distributör av turkiska Diferros sublimeringskalanderpress, har inlett en rättsprocess mot tillverkaren, avslöjar Printweek. Sedan 2023 har två explosioner inträffat och en person avlidit.

dp2-e1698336327815
Distributör stämmer tillverkare efter katastrofala explosioner

Elanders öppnar nytt tryckeri

Samarbete ska lägga grunden för en framtidssäker modell för bokproduktion.

FotoJet---2025-10-30T141950.430
Elanders öppnar nytt tryckeri

Nystartat bolag ska producera en miljon svenska registreringsskyltar per år

Ett Stockholmföretag har tillverkat svenska registreringsskyltar åt Transportstyrelsen sedan 2002. Från sommaren 2026 blir det värmländsk produktion. Här är bolagen med muskler bakom.

Skärmavbild-2025-11-14-kl.-10.16.38
Nystartat bolag ska producera en miljon svenska registreringsskyltar per år

Läs vidare

Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Antalis köper nederländska Texo Trade Services.

tts-banner
Förvärv: Antalis styrker sin position inom textiltryck

Rekordstark period för Billes Tryckeri: "All time high"

Billes tryckeri i Mölndal har stark vind i seglen. Det senaste året har de investerat stort i bland annat den nya hybrida storformatsskrivaren från Fujifilm som ökat kapaciteten markant. Idag har Billes den enda Eurosize offsetpressen i Norden som används för att trycka affischer för kollektivtrafiken i Sverige, Norge och Danmark.

BillesDSC_1958
Rekordstark period för Billes Tryckeri: ”All time high”

Blå & Co köper folietillverkare

Det svenska investeringsbolaget Blå & Co köper Scandisales. Samtidigt tar Kim Melander över vd-posten hos den danska folietillverkaren.

Scandisales-1
Blå & Co köper folietillverkare

Girls Who Print arrangerar "Fempire"

Den 13 november återvänder Girls Who Print Day Conference med "Fempire". En uppmaning att bygga, styra och äga sin framtid inom print.

FotoJet---2025-11-07T123222.859
Girls Who Print arrangerar ”Fempire”