Positiv trend i skrivarförsäljningen

PUBLICERAD: 11 februari 2014
UPPDATERAD: 14 november

Försäljningen av skrivare och multifunktionsmaskiner i Västeuropa höll ångan uppe under fjärde kvartalet i fjol. Det visar statistk från IDC, International Data Corporation.

Marknaden ökade med 5,5 procent till 6,94 miljoner enheter. Det är en ökning med runt 360 000 enheter jämfört med samma period 2012. Men med stark prispress föll marknadsvärdet med 7,4 procent till 2,92 miljarder dollar.

Den totala inkjetmarknaden ökade med 2,6 procent under fjärde kvartalet 2013, jämfört med samma period 2012. Konsumentsidan ökade med 8,6 procent och professionella inkjet ökade med 2,9 procent.

När det gäller laserbaserad utrustning låg nivåerna kvar på samma siffror som förra året. Försäljningen av skrivare sjönk dock något.

Läs vidare

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

PrintVis levererar omedelbara CO2-beräkningar

PrintVis, den molnbaserade plattformen för administration inom den grafiska industrin, har tillkännagett ett strategiskt partnerskap med CarbonQuota för att integrera automatiserade CO2-beräkningar i sin lösning för tryckhantering.

Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

PS Nordic utvecklar nya affärsområden

Skyltkoncernen PS Nordic breddar verksamheten med elinstallationer, entreprenad och fler typer av montage. 

PS

Senaste nytt

InkClub-koncernen ingår partnerskap för tillväxt

Samarbetat ska stödja inkClubs tillväxt både i och utanför Norden och förenkla kundresan för koncernens olika företag.

FotoJet---2025-01-10T085922.415

Justnu köper Stockholmstryckeri

Tryckerikoncernen förvärvar verksamhet i centrala Stockholm.

Roy-Blom-och-Martin-Ghaoui

Digital tryckteknik från Xeikon ger flexibilitet hos Nordic Label

Nordic Label är en ledande tillverkare av PSA-etiketter för livsmedel och drycker på den finländska marknaden. Verksamheten bygger på en balanserad blandning av flexo- och digitaltryck.

Nordic-label

Addbrand vill växa så in i Norden: ”Vår ambition är ständig tillväxt”

De senaste åren har Addbrand gjort flera förvärv, både i Sverige och övriga Norden, och ambitionen är att växa ytterligare. Sign & Print har besökt företagets huvudkontor i Bankeryd för att höra mer om pågående satsningar och framtida tillväxtplaner.

Kartong