PP-dagar på turné för förändring

PUBLICERAD: 12 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november
Roy Spennare, Konica Minolta.
Roy Spennare, Konica Minolta.

En grupp företag med Konica Minolta i spetsen drar nu ut på vårturné. I spåren av fastställandet av de nya momsreglerna, väljer företagsgruppen att resa land och rike runt för att föreläsa om förändring. Men inte om moms, utan strukturomvandlingen i branschen.

Exempelvis är det bara fem procent av tidigare offsetarbeten i Sverige som idag istället görs digitalt. Andra stora förändringar i branschen är webb-till-tryck, och flerkanalslösningar. Alla vill inte ha information på samma sätt och det är vi i grafiska branschen som är experterna på det här, det är vi som är de tekniska kommunikationsproducenterna, berättar Roy Spennare på Konika Minolta.

Turnén har marknadsförts i en crossmediakampanj, och utställarföretagen på plats delar med sig av hur de bidragit med sin del från tryckt material, webbutskick och sms-marknadsföring.

Om man bara vågar förändra, om man är för ändring så finns det stora möjligheter att involveras långt mycket tidigare i kundernas arbete med hjälp av flerkanalskommunikation. På det sättet går det att arbeta med mer värdebaserad försäljning. säger Roy Spennare.

Turnén forstätter efter Malmö vidare till, Göteborg, Norrköping, Stockholm, Uppsala och Borås.

Förutom Konica Minolta ingår även Kalejdo, Neopost, NI Premium brands, VBS, Epson och EFI i gruppen som ligger bakom PP-Dagar.

Läs vidare

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194

Senaste nytt

Tildetryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tildetryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Xerox och Taktiful pushar gränserna för digital förädling

AI-teknologi för förädling i kombination med Xerox digitaltryck.
FotoJet---2024-10-03T093551.711

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1