PP-dagar på turné för förändring

Roy Spennare, Konica Minolta.

Roy Spennare, Konica Minolta.

En grupp företag med Konica Minolta i spetsen drar nu ut på vårturné. I spåren av fastställandet av de nya momsreglerna, väljer företagsgruppen att resa land och rike runt för att föreläsa om förändring. Men inte om moms, utan strukturomvandlingen i branschen.

Exempelvis är det bara fem procent av tidigare offsetarbeten i Sverige som idag istället görs digitalt. Andra stora förändringar i branschen är webb-till-tryck, och flerkanalslösningar. Alla vill inte ha information på samma sätt och det är vi i grafiska branschen som är experterna på det här, det är vi som är de tekniska kommunikationsproducenterna, berättar Roy Spennare på Konika Minolta.

Turnén har marknadsförts i en crossmediakampanj, och utställarföretagen på plats delar med sig av hur de bidragit med sin del från tryckt material, webbutskick och sms-marknadsföring.

Om man bara vågar förändra, om man är för ändring så finns det stora möjligheter att involveras långt mycket tidigare i kundernas arbete med hjälp av flerkanalskommunikation. På det sättet går det att arbeta med mer värdebaserad försäljning. säger Roy Spennare.

Turnén forstätter efter Malmö vidare till, Göteborg, Norrköping, Stockholm, Uppsala och Borås.

Förutom Konica Minolta ingår även Kalejdo, Neopost, NI Premium brands, VBS, Epson och EFI i gruppen som ligger bakom PP-Dagar.

Tags: , ,
Publicerat av: 

Dela artikeln

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *