PP-dagar på turné för förändring

PUBLICERAD: 12 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november
Roy Spennare, Konica Minolta.
Roy Spennare, Konica Minolta.

En grupp företag med Konica Minolta i spetsen drar nu ut på vårturné. I spåren av fastställandet av de nya momsreglerna, väljer företagsgruppen att resa land och rike runt för att föreläsa om förändring. Men inte om moms, utan strukturomvandlingen i branschen.

Exempelvis är det bara fem procent av tidigare offsetarbeten i Sverige som idag istället görs digitalt. Andra stora förändringar i branschen är webb-till-tryck, och flerkanalslösningar. Alla vill inte ha information på samma sätt och det är vi i grafiska branschen som är experterna på det här, det är vi som är de tekniska kommunikationsproducenterna, berättar Roy Spennare på Konika Minolta.

Turnén har marknadsförts i en crossmediakampanj, och utställarföretagen på plats delar med sig av hur de bidragit med sin del från tryckt material, webbutskick och sms-marknadsföring.

Om man bara vågar förändra, om man är för ändring så finns det stora möjligheter att involveras långt mycket tidigare i kundernas arbete med hjälp av flerkanalskommunikation. På det sättet går det att arbeta med mer värdebaserad försäljning. säger Roy Spennare.

Turnén forstätter efter Malmö vidare till, Göteborg, Norrköping, Stockholm, Uppsala och Borås.

Förutom Konica Minolta ingår även Kalejdo, Neopost, NI Premium brands, VBS, Epson och EFI i gruppen som ligger bakom PP-Dagar.

Läs vidare

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

Senaste nytt

Storbildsbolaget vill synas mer mot detaljhandeln

Storbildsbolaget har under många år producerat olika typer av mässmaterial. Nu är det dags för Helsingborgsföretaget att själva ställa ut.
Jonas-Hellke

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex