Ineko visar kreativa känslor hos Antalis

PUBLICERAD: 27 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november

ineko

Ineko har tagit ett annorlunda grepp för att visa sin bredd. Tillsammans med pappersleverantören Antalis har de byggt om deras butik på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Och allt började med en intern tävling.

– Vi har klätt om butiken till ett showroom, säger Björn Lindmark, marknadschef på Ineko. Vår Creative Director Jesper Holmström utlyste en tävling bland de 30 medarbetare som jobbar på vår reklam- och produktionsbyrå. Den gick ut på att visualisera de olika trycksakseffekter som vi kan erbjuda.

– Hela projektet kallar vi för Effektion 14, det är en kombination av affektion och effekt. Målet är att skapa starka känslomässiga band till betraktaren med hjälp av effekter. Ju fler sinnen du får igång hos mottagare, desto större chans har du att skapa affektion.

– Vi vill ses som ett företag som kan erbjuda tryckeffekter som ger effekt, alltså att kunden har nytta av de effekter vi åstadkommer. Det är inte bara en kul grej eller dekoration, utan effekterna ska bidra till målsättningen, oavsett vilken denna är, säger Björn Lindmark.

Effekterna skapas och tryckas sedan i en unik tryckpress med kallfoliering, UV-lack och doftlacker. Även effekten Augmented reality finns med, genom att föra mobilen över en bild startar en video. Den tekniken att koppla ihop tryckt media med mobilt har Ineko använt i en omtalad kampanj för Fjällräven.

Med Effektion 14 lanserar Ineko också ett nytt erbjudande som man kallar Instore. Det innefattar kreation, produktion och montering av de flesta former av butikskommunikation – skyltar, backdrops, rebranding, fönsterfolier, displayer, vepor och POS-material.

Effektion 14 pågår fram till 11 april.

 

 

 

Läs vidare

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper

Senaste nytt

Alvöen breddar utbudet av fräs- och skärmaskiner

Alöven är nu skandinavisk distributör av Kimlas CNC-fräs- och skärbord för industriell produktion. Det ska komplettera de lösningar som företaget sedan tidigare erbjuder från MultiCam. 
CNC Alvöen

Du missar väl inte Packnorth Award 2024?

Bidragen till Packnorth Award kommer nu in i tät följd. Det är fjärde gången tävlingen arrangeras och i år är prisutdelningen tillbaka på Scanpack. Årets tävling bjuder på nyheter.
PNA-head-240627x

Wackes tror på starkt år – nyanställer tre

Produktmediaföretaget Wackes förstärker organisationen med tre anställda. Detta för att möta en ökad efterfrågan på bolagets produkter och tjänster.
Wackes 1

Har Lessebo Paper hittat årets sommarhit?

Frågan vi väl alla gått och grunnat på är väl hur ett papper låter, en fråga som nu äntligen ett svar tack vare Lessebo Paper som tagit ett djärvt steg bortom det visuella genom att utforska denna något udda fråga. Resultatet är Lessebo Paper Player – en spelare som förvandlar papperets tysta elegans till en fascinerande ljudupplevelse.
Lessebo Paper