Ineko visar kreativa känslor hos Antalis

PUBLICERAD: 27 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november

ineko

Ineko har tagit ett annorlunda grepp för att visa sin bredd. Tillsammans med pappersleverantören Antalis har de byggt om deras butik på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Och allt började med en intern tävling.

– Vi har klätt om butiken till ett showroom, säger Björn Lindmark, marknadschef på Ineko. Vår Creative Director Jesper Holmström utlyste en tävling bland de 30 medarbetare som jobbar på vår reklam- och produktionsbyrå. Den gick ut på att visualisera de olika trycksakseffekter som vi kan erbjuda.

– Hela projektet kallar vi för Effektion 14, det är en kombination av affektion och effekt. Målet är att skapa starka känslomässiga band till betraktaren med hjälp av effekter. Ju fler sinnen du får igång hos mottagare, desto större chans har du att skapa affektion.

– Vi vill ses som ett företag som kan erbjuda tryckeffekter som ger effekt, alltså att kunden har nytta av de effekter vi åstadkommer. Det är inte bara en kul grej eller dekoration, utan effekterna ska bidra till målsättningen, oavsett vilken denna är, säger Björn Lindmark.

Effekterna skapas och tryckas sedan i en unik tryckpress med kallfoliering, UV-lack och doftlacker. Även effekten Augmented reality finns med, genom att föra mobilen över en bild startar en video. Den tekniken att koppla ihop tryckt media med mobilt har Ineko använt i en omtalad kampanj för Fjällräven.

Med Effektion 14 lanserar Ineko också ett nytt erbjudande som man kallar Instore. Det innefattar kreation, produktion och montering av de flesta former av butikskommunikation – skyltar, backdrops, rebranding, fönsterfolier, displayer, vepor och POS-material.

Effektion 14 pågår fram till 11 april.

 

 

 

Läs vidare

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

PWA byter namn

Det ska branshföreningen för produktmedia heta.

DSC_9066

NIZE storsatsar med nytt inom print och skärning

Det nya året började med en stor maskinlansering – swissQprints femte generation Nyala. Sign, Print & Promotion i Oslo är en av de första mässorna som visar Nyala 5, så passa på att besöka återförsäljaren NIZE equipments monter för att kika närmare på denna flatbädd.

Nize-messe-1536x1024

Senaste nytt

Canon-chefen: ”Inkjet är rätt väg att gå”

Canon har under flera mässor ställt ut under mottot ”The power to move”. För Canons Jennifer Kolloczek handlar den rörelsen om ett ökat fokus på arkbaserad inkjet i höga hastigheter.

Canon Jennifer Matteus

Stort logistikföretag för tryckt kampanjmaterial byter namn

Namnbytet är ett led i att företaget under många år vuxit från att vara en distributör till att bli en fullskalig logistiker med ett komplett erbjudande av avancerade verktyg och digitala tjänster.

Fredrik_Ringstrom

Mimaki om Montera får välja

Montera har satsat på Mimaki i maskinparken. De har både en planskrivare och en riktigt bred storformatsskrivare. Det gör att de kan producera många olika typer av applikationer i samma maskiner.

montera-collage

SPG investerar i automatiskt skärprogram

Scandinavian Print Group (SPG) har nyligen investerat i det automatiska skärprogrammet CompuCut från Polar. CompuCut är ett program som automatiskt ställer in skärmaskinen och vägleder operatören genom hela processen.

PolarCut_01