Ineko visar kreativa känslor hos Antalis

PUBLICERAD: 27 mars 2014
UPPDATERAD: 14 november

ineko

Ineko har tagit ett annorlunda grepp för att visa sin bredd. Tillsammans med pappersleverantören Antalis har de byggt om deras butik på Birger Jarlsgatan i Stockholm. Och allt började med en intern tävling.

– Vi har klätt om butiken till ett showroom, säger Björn Lindmark, marknadschef på Ineko. Vår Creative Director Jesper Holmström utlyste en tävling bland de 30 medarbetare som jobbar på vår reklam- och produktionsbyrå. Den gick ut på att visualisera de olika trycksakseffekter som vi kan erbjuda.

– Hela projektet kallar vi för Effektion 14, det är en kombination av affektion och effekt. Målet är att skapa starka känslomässiga band till betraktaren med hjälp av effekter. Ju fler sinnen du får igång hos mottagare, desto större chans har du att skapa affektion.

– Vi vill ses som ett företag som kan erbjuda tryckeffekter som ger effekt, alltså att kunden har nytta av de effekter vi åstadkommer. Det är inte bara en kul grej eller dekoration, utan effekterna ska bidra till målsättningen, oavsett vilken denna är, säger Björn Lindmark.

Effekterna skapas och tryckas sedan i en unik tryckpress med kallfoliering, UV-lack och doftlacker. Även effekten Augmented reality finns med, genom att föra mobilen över en bild startar en video. Den tekniken att koppla ihop tryckt media med mobilt har Ineko använt i en omtalad kampanj för Fjällräven.

Med Effektion 14 lanserar Ineko också ett nytt erbjudande som man kallar Instore. Det innefattar kreation, produktion och montering av de flesta former av butikskommunikation – skyltar, backdrops, rebranding, fönsterfolier, displayer, vepor och POS-material.

Effektion 14 pågår fram till 11 april.

 

 

 

Läs vidare

Gop lanserar nytt återvinningskoncept

Materialleverantören Gop har inlett samarbete med flera skandinaviska återvinningspartners och presenterar nu konceptet go Circular. Det innebär att kunderna kan returnera de flesta plastbaserade material för återvinning. 
go-circular-rasmus-martin-pressbild

PWA:s förändringsvåg: "Det ska inte vara stiltje i en förening"

Projektledaren Maria Olsson om: ✔ En mässa per år från 2026 ✔ Utbyggt showroom ✔ Tillströmning av ny typ av medlemmar ✔ Namnbytet
Maria-pwa-beskuren

Signcomchef ansluter till Signcore

– Jag tycker kanske att vår största leverantör Mimaki inte fått det genomslag på maskinsidan som varumärket förtjänar, säger Mattias Söderberg, som rekryterats till återförsäljaren Signcore.
DSC_4560

Tilde Tryck flyttar till häststall med ny digitalpress

Tilde Tryck har lämnat Arvika för byn ”Byn”. Till ladan på landet har Veronica Borg inte bara tagit med sig sin nästan 200 år gamla tryckpress utan även en ny digitalpress.
Tildetryck1

Senaste nytt

Gop lanserar nytt återvinningskoncept

Materialleverantören Gop har inlett samarbete med flera skandinaviska återvinningspartners och presenterar nu konceptet go Circular. Det innebär att kunderna kan returnera de flesta plastbaserade material för återvinning. 
go-circular-rasmus-martin-pressbild

PWA:s förändringsvåg: "Det ska inte vara stiltje i en förening"

Projektledaren Maria Olsson om: ✔ En mässa per år från 2026 ✔ Utbyggt showroom ✔ Tillströmning av ny typ av medlemmar ✔ Namnbytet
Maria-pwa-beskuren

Reducera manuella steg i arkbaserad bokproduktion

För närvarande finns det många manuella steg i arkbaserad bokproduktion. Det vill Müller Martini förändra med den nya Starbook Sheetfolder från systerbolaget Hunkeler.
hunkeler-starbook

Signcomchef ansluter till Signcore

– Jag tycker kanske att vår största leverantör Mimaki inte fått det genomslag på maskinsidan som varumärket förtjänar, säger Mattias Söderberg, som rekryterats till återförsäljaren Signcore.
DSC_4560