Sharp visar produktionsteknik på Sverigeturné

PUBLICERAD: 30 april 2014
UPPDATERAD: 14 november

Under en roadshow i åtta svenska städer visar Sharp hur ny digital produktionsteknik kan ge företag både ekonomiska och praktiska fördelar. Branschexperten Ulf Sunnberg håller föredrag och demonstrerar nyttan med Sharps största nyhet någonsin.

– Vi utlovar tankeväckande inspiration och värdefull information, säger Jonne Zachrisson, nordisk produktchef på Sharp Electronic Nordics. Ska man visa sin största nyhet någonsin krävs en logistisk lösning utöver det vanliga. Därför använder Sharp en över 13 meter lång trailer under sin roadshow genom Sverige.

I trailern visar företaget sitt nya högvolymsystem, uppmonterat i sin imponerande helhet. Det består dels av en printerdel som klarar helt utfallande tryck upp till A3, dels olika moduler för efterbehandling – hålslag för spiralbindning, vikfunktioner, proffsig broschyrproduktion, olika häftalternativ, enkel infogning, kraftfull buntavläggning med mera.

Ulf Sunnberg, expert inom publishing och grafisk kommunikation, kommer att berätta om branschens nya möjligheter och trender. Men också titta lite närmare på vad Sharps nya system medför.

Självfallet får besökarna möjlighet att ställa frågor till Ulf och prata med Sharps personal.

– Vi hoppas att så många som möjligt tar chansen att på detta sätt skaffa värdefulla kunskaper. Trailern kommer att stå uppställd på strategiska platser med bra parkeringsmöjligheter, säger Jonne Zachrisson.

Anmäl dig till Sharps roadshow här.

Turnéplan för Sharps roadshow 2014:

• 13 maj – Umeå

• 15 maj – Uppsala

• 16 maj – Örebro

• 19 maj – Linköping

• 20 maj – Växjö

• 21 maj – Göteborg

• 22 maj – Malmö

• 27 maj – Gävle

 

Läs vidare

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)

Swissqprint visar hela produktlinjen

Mycket vatten har flutit under broarna sedan Drupa arrangerades senast för åtta år sedan. Swissqprint, som har sitt huvudkontor vid Rhens västra sida i Schweiz, kommer på årets mässa att visa de innovationer som utvecklats under de åren.
swissqprint-fespa

För få utbildas – "Läget börjar bli kritiskt"

Att för få utbildas pekas ut som ett stort orosmoln för den grafiska industrin. Det gör att antalet som rekryteras utan formell utbildning för branschen ökar.
0023_210921

Senaste nytt

Anrikt tryckeri i konkurs

Nu hoppas företagsledningen att någon annan vill ta över.
FotoJet-(80)

Epson satsar på fotoskrivare på Drupa

Bland annat kommer nya vattenbaserade storformatsskrivaren SureColor SC-P20500 att visas.
P20500

ECO3 visar prepresslösningar

ECO3 vill vara en partner för kundernas resa mot högre produktivitet, lägre kostnader och grönare resultat.
Arkitex

Kraftiga annonstapp för tryckta tidningar och direktreklam

Papperstidningar och direktreklam backar kraftigt som kanaler för annonsinvesteringar. Madeleine Thor, vd på Institutet för reklam- och mediestatistik tror att det tvåsiffriga tappet för tryckta tidskrifter kommer att fortsätta.
FotoJet-(79)