Färgchock i utomhusreklam

PUBLICERAD: 12 juni 2014
UPPDATERAD: 12 juni

web_nationwide

Reklambyrån TM Advertising i Texas, USA, tar utomhusreklam till nya ”höjder” med denna ovanligt färgglada utomhuskampanj.

Uppdragsgivaren är det amerikanska försäkringsbolaget Nationwide, som skapat ett fiktivt färgföretag – Coop’s Paints, för att kommunicera sitt budskap om att man bör försäkra sig mot oförutsedda händelser, som en gigantisk färgexplosion, till exempel.

Kampanjen består av tre gigantiska vepor och en hel del målarfärg. De gröngula bilarna och delar av parkeringsplatsen har målats för hand. Kampanjen sattes upp i Columbus, Ohio under 2009.

Mer information och fler exempel på uppseendeväckande utomhusreklam finns på TM Advertisings webbplats.

Läs vidare

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

VBS satsar på DTF, lasergravering och nya skärbord

Sign&Print besökte Borås för att få veta mer om iECHOs nya skärbord och upptäckte samtidigt flera andra spännande nyheter från återförsäljaren VBS.

DSC_8061

Adder expanderar med nytt storformatstryckeri

I Sverige driver företaget redan ett tryckeri i Stockholm, men nu expanderar de med ytterligare ett nytt storformatstryckeri i Småland.

FotoJet---2024-11-24T214828.216

HP lanserar skalbar Latex FS-skrivarserie

HP meddelar att HP Latex FS50- och FS60-serierna, som visades på Drupa, nu finns tillgängliga.

HP_Latex_FS50_60

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150