SWEDMA – Sveriges bransch- och intresseorganisation för direkt och interaktiv marknadsföring – förstärker nu sin organisation och knyter till sig Carina Tegeland som sälj- och marknadsansvarig.
– Jag är väldigt nöjd med att kunna rekrytera Carina och vi ser fram emot att få ta del av hennes erfarenhet, kompetens och sinne för struktur. Carina har ett härligt go och tempo, och ett stort engagemang för de frågor som SWEDMA driver, säger Tore Thallaug, SWEDMAs vd.
Carina är utbildad marknadsekonom och har lång erfarenhet av försäljning av CRM- och DM-projekt inom såväl B2B som B2C. Carina kommer närmast från Bisnode där hon arbetat som projektledare för verksamhetsutvecklande projekt. Dessförinnan har hon bland annat arbetat som säljchef vid Direktmedias kontor i Stockholm och som Account Manager på samma företag. Tidigare igen arbetade hon med försäljning på PAR.
– Det ska bli mycket spännande att börja jobba med de frågor som SWEDMA driver. Direkt och datadriven kommunikation ligger mig särskilt varmt om hjärtat och det blir en kul utmaning att ta sig an SWEDMAs egna marknadsföringsbehov, säger Carina Tegeland.
Carina Tegeland tillträder sin anställning på SWEDMA under sommaren.